پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۵۲۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
وضعیت انجمن اسلامی دانشجویان شهر لندن و دخالت‌هایی در آن، نشان می‌دهد که کانون توحید لندن به شورای مرکزی جدید تحویل نمی‌شود و نهادهایی با مداخله آن را همچنان در اختیار جریان وابسته به احمدی نژاد نگه داشته‌اند.

شعارسال: یادداشت رسیده به انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت انجمن اسلامی دانشجویان شهر لندن و دخالت‌هایی در آن، نشان می‌دهد که کانون توحید لندن به شورای مرکزی جدید تحویل نمی‌شود و نهادهایی با مداخله آن را همچنان در اختیار جریان وابسته به احمدی نژاد نگه داشته‌اند.
 
متن کامل این یادداشت در پی می‌آید:
 
برخلاف معمول که کمتر هیاهویی در فضای رسانه‌ای کشور از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به گوش می‌رسد، مدتی است که اخبار مربوط به انجمن اسلامی دانشجویان شهر لندن در رسانه‌های داخلی دست به دست می‌شود. اخباری که حکایت از بدحالی و حاکمیت چندگانه در این مجموعه دانشجویی دارد.
 
برای فعالین دانشجویی داخل کشور اسباب تعجب خواهد بود که بدانند کسانی بیرون یک مجموعه دانشجویی می‌توانند برای امورات کوچک و حداقلی آن تصمیم‌گیری کنند. هیچ مجموعه‌ی دانشجویی داخل کشور نمی‌توان یافت که در تصمیم‌سازی‌های کوچکی مانند برگزاری انتخابات از بیرون از مجموعه بر آن اعمال نظر شود.
 
البته به مانند بسیاری از نهادهای کشور که مطابق قانون مستقل هستند و از جایی بیرون از آن امکان اعمال نظر بر آنها وجود ندارد، اساسنامه‌ی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا نیز به گونه‌ای نگاشته شده که امکان نفوذ نظر بیرونی را به نهادی نمی‌دهد. اما باز به مانند بسیاری از نهادهای کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی مختلفی این حق را برای خود محترم می‌شمارند که به بهانه‌های مختلف در امور این مجموعه‌ی دانشجویی دخالت کنند.
 
بی مبنا نیست که در تمام این سال‌ها این مجموعه تا این اندازه به ناکارآمدی افتاده و هزینه‌های ارزی فراوانی که در آن صرف می‌شود بازتاب بسیار اندکی دارد.
 
انتخابات اخیر مجموعه‌ی لندن خود گواهی است بر این دخالت‌های چندگانه. در حالیکه انتخابات به تایید این نهاد دانشجویی رسیده، امکان جابجایی مجموعه‌ی کانون توحید به شورای منتخب جدید هنوز فراهم نشده است. مجموعه‌ای که به همت مرحوم منتظری پیش از انقلاب شکل گرفته و ساختمان آن خریداری شده تا محفلی باشد برای دانشجویان پیشرو. تریبونی برای مرحوم شریعتی و بسیاری از چهره‌های سرشناس مبارز.
 
اما برخلاف نتیجه‌ی انتخاباتی که برای انتقال مسالمت‌آمیز شورای هدایت‌کننده‌ی این مجموعه درنظر گرفته شده، دخالت‌های بیرونی مانع از این اتفاق شده است. دخالت‌هایی که برخلاف اساسنامه در صدد حمایت و ابقای وابستگان جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در انجمن اسلامی دانشجویان شهر لندن است. باقی‌ماندگان مجموعه‌های دانشجویی وابسته به جریانی که سال‌ها است تریبون کانون توحید را تبدیل به مکانی برای بازتاب نظریات خود کرده‌اند و حالا با حمایت بیرونی از تحویل کانون توحید امتناع می‌کنند. آنها با حذف پسوند «اسلامی» از انتهای نام انجمن اسلامی دانشجویان، همان خط ایرانی گرایی را پی گرفته‌اند که در داخل مرزها هم از زبان وابستگان احمدی‌نژاد به گوش می‌رسد و جای تعجب است که چطور نهادهای بیرونی با حمایت از این مجموعه‌ی واپسگرا به بقای افرادی غیراخلاقی، بدون تقیدات دینی، و خطرناک در مجموعه‌ی انجمن اسلامی کمک می‌کنند.
 
گویا حاکمیت چندگانه در بن استخوان تمامی نهادهای مردمی و دولتی ایران نفوذ کرده است و امکان تغییرات کارآمد را از آن گرفته است. تغییراتی که مجموعه‌های دانشجویی با کنار هم جمع شدن و انتخابات هر ساله شورای مرکزی امید تحقق آن را دارند غافل از اینکه تصمیمات حتی برای یک نهاد برون‌مرزی دانشجویی در جایی بیرون از آن گرفته می‌شود. و این جز مرگ استقلال نهادهای دانشجویی چه می‌تواند باشد؟
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری انصاف نیوز ،تاریخ انتشار:   7  دی   1398،کدخبر:  205857 ،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین