پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از همه مدیران و مسئولان کشور خواست بطور جدی تلاش کنند تا «خوشی و شادی» را به تهران و ایران برگردانند.

شعار سال: «محسن هاشمی» امروز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های منطقه ۲ شهرداری تهران گفت: تهران در طول صد سالی که بلدیه شده، شادی ها، شکست ها، امیدها و ناامیدی های بسیاری داشته است اما اکنون در شرایط ویژه ای هستیم که در طول چهل سال گذشته چنین وضعیتی دیده نشده است .

وی افزود:  ناآرامی هایی که در آبان ماه رخ داد و منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، نشان می دهد در شرایط بحران های همزاد نظیر تحریم، بیکاری، تورم و موارد مشابه قرار داریم و چنین شرایطی،  ناهنجاری را در جامعه به اوج می رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم در شرایطی که حال خوشی نداریم، مدیران، مسئولان و همه کسانی که از سوی مردم انتخاب شده اند، تلاش کنیم تا خوشی و شادی را به تهران و ایران برگردانیم.

وی گفت: برای ایجاد شرایط مطلوب نباید ناامید باشیم بلکه باید بیشتر تلاش کنیم.

هاشمی یادآور شد: مردم در صورتی آرامش می گیرند که وضع بازار، مدیریت، بهداشت، امنیت، دانشگاه و امور شهر مناسب باشد و سامان داده شود.

وی در این زمینه از شهرداران مناطق خواست در شرایط بحرانی بکوشند از افزایش مشکلات مردم جلوگیری کرده و در جهت حل مسائل موجود، گامهای اساسی بردارند.

رییس شورای شهر تهران  با بیان اینکه باید این امیدواری را در مردم ایجاد کنیم که آینده مناسبی در پیش دارند، تصریح کرد: مردم اگر بدانند مشکلات دیرپا نیست، طاقت می آورند.

وی گفت: ما می دانیم که جامعه از شهرداران مناطق توقع شهری تمیز دارند و بعد از آن باید به اولویت های محله بپردازیم. 

هاشمی در ادامه، مهمترین مسأله شهروندان تهرانی را آلودگی هوا و ترافیک دانست و گفت: شهرداران نباید این مسایل را فراموش کنند. 

رییس شورای شهر تهران در ادامه سخنانش، لزوم توجه جدی به گسترش مترو در منطقه ۲ تهران را مورد تاکید قرار داد و گفت که باید طراحی خط ۱۰ را برای این منطقه آغاز کنیم. 

هاشمی ادامه داد: در بعد خدمات عمومی، طرح جامع پسماند و جداسازی از مبدا نیز باید به صورت جدی  کارهایی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در  زمینه اوقات فراغت و صیانت از فرهنگ دینی در منطقه ۲ تهران اقدامات خوبی انجام شده است، به موضوع نحوه استفاده از مراکز خدماتی و رفاهی منطقه هم اشاره کرد و گفت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که مردم بی بضاعت و محروم هم بتوانند از مراکزی نظیر همراه سراهای بیماران استفاده کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات صدور سند مالکیت در منطقه فرحزاد گفت که شهردار تهران و شهردار منطقه ۲ باید در این زمینه با نهادهای فرادستی مذاکره و  برای رفع مشکلات منطقه فرحزاد و دریافت اسناد اراضی تلاش کنند.

۲۰ پروژه عمرانی، تفریحی، خدماتی و ورزشی صبح امروز چهارشنبه با حضور «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در منطقه ۲ شهرداری پایتخت به بهره برداری رسید.

منطقه دو با بیش از  ٤٧ کیلومترمربع مساحت و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، در محدوده میانی و شمالی شهر تهران قرار دارد. این منطقه از ٩ ناحیه و ٢١ محله تشکیل شده و با مناطق یک، ۳، ۵، ۶، ۹ و ۱۰  همجوار است. موقعیت جغرافیایی آن از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به خیابان آزادی، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی محدود می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 11 دی 98، شماره: 3610667

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین