پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
در این نوشتار اما می‌خواهیم بدانیم که واقعا اگر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیده‌اند که FATF و CFT برای کشور خطرناک است چرا این همه دست، دست می‌کنند. جلسه تشکیل بدهند و با رای دست و به صورت مشخص نظر خود را به مردم اعلام کنند.

شعار سال:رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله آملی لاریجانی در درس خارج فقه خود حاشیه‌ای به FATF زده است. او گفته است:« به نظر بنده هم پالرمو و هم CFT خطر امنیتی بالایی دارد، البته خطر CFT برای امنیت بیشتر هم هست. اینکه FATF هی هر دفعه می گوید، این آخرین مهلت است، شما فکر می‌کنید به این تهدیدات و امثال آن گوش می‌کنم؟.»

البته که آیت‌الله لاریجانی اولین نفری از اعضای مجمع نیست که در مورد خطر این لایجه هشدار می‌دهد. بسیای از اعضای این نهاد در مورد FATF حرف زده‌اند و از مضرات آن گفته‌اند. آنهایی هم که موافق این طرح هستند می‌گویند که اکثریت اعضای مجمع مخالف لوایح مورد تایید دولت و مجلس هستند.

 اعضای مجمع

موبایل‌های مخالفین و موافقین FATF هم پرشده است از پیامک‌هایی که به آنها هشدار می‌دهد به FATF رای ندهند. به طور مثال محمد صدر از اعضای اصلاح‌طلب مجمع در مورد متن پیامک‌های ارسالی گفته است:« برخی پیام‌ها به نارضایتی امام زمان از تصویب لوایح مربوط است و تعدادی هم نوشته‌اند حضرت زینب از تصویب لوایح ناراضی‌اند»

اینکه ارسال کنندگان این پیام‌ها چگونه به این نتیجه رسیده‌اند که امام زمان و حضرت زینب مخالف پیوستن ایران به  FATF هستند، خود جای سوال و یک نوشته جدا دارد. اینکه چرا برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، از علایق مذهبی مردم سواستفاده می‌کنند.

در این نوشتار اما می‌خواهیم بدانیم که واقعا اگر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به این نتیجه رسیده‌اند که FATF و CFT برای کشور خطرناک است چرا این همه دست، دست می‌کنند. جلسه تشکیل بدهند و با رای دست و به صورت مشخص نظر خود را به مردم اعلام کنند.

این همه امروز و فردا کردند برای چیست؟ داستان استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال که از سریال‌های ترکی هم طولانی تر بود هم تمام شد حالا چرا داستان FATF تمام نمی‌شود معلوم نیست.

به عقیده نگارنده بهتر است اعضای مجمع خبرنگاران و دوربین‌های تلویزیون را به جلسه خود دعوت کنند و با حضور مستقیم مردم نظر قاطع خود را در مورد FATF اعلام کنند.

به قول قدیمی‌ها شتر سواری که دولا دولا نمی‌شود. یا زنگی، زنگ یا رومی، روم. اگر اعضای مجمع فکر می‌کنند نمی‌توانند در این مورد به تصمیم مشخص برسند، آن را به دولت و مجلس بازگردانند و بگویند مسئولیت تصمیم با این دو نهاد است و اگر نه که می‌توانند نظر صریح خود را در این مورد اعلام کنند، دیگر این همه وقت کشی برای چیست؟

نمی‌دانم، بسیاری از اعضای مجمع می‌گویند FATF بد است. خوب اگر آفتاب برای شما اینقدر واضح است و هیچ ابری جلوی آن نیست، چرا تکلیف آن را یکسره نمی‌کنید تا هم دولت و هم مردم تکلیف خود را با آن بدانند.

دیگر زمان با یک دست پس دادن و با یک پا پیش کشیدن گذشته است و بهتر است همه نظرات خود را در مورد اتفاقات سیاسی و اجتماعی ایران اعلام کنند. نظر مخالفین مجمع بسیار محترم است. آنها فکر می‌کنند که FATF بد است. خیلی هم خوب ولی این نظر را در رای خود هم نشان دهند.

فلسفه مجمع این بود که اختلاف‌های مانده روی هوا بین مجلس و مجمع را حل کند نه اینکه خود گره‌یی به گره‌های کشور بزند. به قول مولانا: تو برای وصل کردن آمدی/ نی برای فصل کردن آمدی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 12 دی 1398، کد خبر:www.asriran.com،706659

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین