پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
بازی و اسباب‌بازی برای کودکان بسیار اهمیت دارد. کودکان بیشتر زمان بیداری خود را مشغول اسباب بازی های خود هستند به همین منظور انتخاب اسباب بازی صحیح در هر مقطع سنی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است. بر اساس روانشناسی کودکان، اسباب بازی هایی که جنبه آموزشی دارند، تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. این اسباب بازی ها باعث افزایش هوش، مهارت اجتماعی و عملکرد احساسی در کودکان می شود. این اسباب بازی ها می توانند دید وسیع تری برای کودکان در مقاطع سنی مختلف ایجاد کنند. در واقع نیاز نیست محیط پیرامون کودک پر از اسباب بازی های گوناگون باشد بلکه بیشتر نیاز است اسباب بازی های هدفمند پیرامون او قرار بگیرد. بازی برای کودکان شادی آور است.

شعارسال:  بازی و اسباب‌بازی برای کودکان بسیار اهمیت دارد. کودکان بیشتر زمان بیداری خود را مشغول اسباب بازی های خود هستند به همین منظور انتخاب اسباب بازی صحیح در هر مقطع سنی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است. بر اساس روانشناسی کودکان، اسباب بازی هایی که جنبه آموزشی دارند، تاثیر زیادی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. این اسباب بازی ها باعث افزایش هوش، مهارت اجتماعی و عملکرد احساسی در کودکان می شود. این اسباب بازی ها می توانند دید وسیع تری برای کودکان در مقاطع سنی مختلف ایجاد کنند. در واقع نیاز نیست محیط پیرامون کودک پر از اسباب بازی های گوناگون باشد بلکه بیشتر نیاز است اسباب بازی های هدفمند پیرامون او قرار بگیرد. بازی برای کودکان شادی آور است.
 
هدف اسباب بازی های آموزشی
 
اسباب بازی های آموزشی دو هدف دارند: سرگرمی و ارتقاء مهارت های کودکان
 
اغلب کودکان به بازی علاقه دارند و قطعاً شریک شدن در بازی با آن ها تاثیر زیادی بر کودکان دارد. خرید اسباب بازی های آموزشی علاوه بر سرگرمی باعث گسترش و ارتقا مهارت های گوناگون در کودک می شود که در بیشتر مواقع مورد دوم کاملا برای مردم شفاف نیست و به آن توجهی ندارند.
 
اسباب بازی های علمی
 
این دسته از اسباب بازی ها فضایی را برای کودک فراهم می کنند تا او بتواند جهان اطراف خود را کشف کند و علم و دانش خود را تقویت کند. متاسفانه پدر و مادر ها در انتخاب اسباب بازی کمتر به این مسئله توجه می کنند.
 
بازی های حل مسئله و پازل
 
بازی های حل مسئله در شکل ها و ابعاد گوناگون در بازار وجود دارند. کیفیت این محصولات به مراتب بیشتر از قبل است. پازل ها می توانند تمرکز، تفکر خلاقانه و منطقی را در کودکان افزایش می دهند. پدر و مادر ها می توانند در حل مسائل با و درست کردن پازل ها با کودک خود همراه شوند و شاهد پیشرفت توانایی های او در حل مسائل باشند.
 
تاثیر اسباب بازی بر کودکان
 
امروزه بیشتر والدین اتاق کودکان خود را با اسباب بازی های گوناگون پر می کنند. این بحث سبب شده که محققان در مورد اثر اسباب‌بازی‌های زیاد بر کودکان مطالعات زیادی داشته باشند. والدین با تجمع اسباب بازی هایی که بیشتر آن ها کاربردی ندارند در اتاق کودک مانع از حرکت و جابه جایی او در اتاق می شوند. آنچه باعث تعجب است این است که چطور والدین امروزیاطلاع ندارند که اسباب بازی زیاد برای کودکان تاثیر منفی دارد.
 
نحوه انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودک
 
اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که متناسب با علاقه کودک شما باشد.
 
در انتخاب اسباب بازی به مرحله رشد کودک توجه کنید.
 
اسباب بازی هایی را خریداری کنید که قدرت ذهنی کودکان را افزایش دهد و او را متعد کند.
 
از زمان تولد کودک تا یک سالگی او وجود حیوانات پلاستیکی برای کودک مورد نیاز است.
 
از سه سالگی اسباب بازی هایی را برای کودک فراهم کنید تا او بتواند وسایلی را با آن بسازد و خلاقیت او افزایش یابد. خرید وسایل و ابزار اسباب بازی منزل نیز در این سنین برای او مهم است.
 
با خرید درست و صحیح اسباب بازی به رشد کودکان خود کمک کنیم.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری بازیزا  ،تاریخ انتشار:  دی   1398،کدخبر:  - ،www.baziza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین