پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
حاجی زاده ماموریت داشت که سامانه موشکی «باور» را در فرودگاه «تی فور» سوریه مستقر کند. این سامانه موشکی، در هماهنگی با نیرو‌های هوایی سوریه و از طریق فرودگاه بین المللی دمشق وارد سوریه شد. سپس به فرودگاه تی فور انتقال یافت. در حین انتقال این سامانه، اطلاعاتی به دست ایران رسید مبنی بر اینکه قبل از رسیدن سامانه «باور» به فرودگاه تی فور، اسرائیل آن را بمباران خواهد کرد. اینجا بود که جنگنده‌های روسیه وارد میدان شدند و انتقال ایمن سامانه باور به تی فور را تامین کردند.

شعار سال: یک وبگاه عربی‌زبان ایرانی  11 دی ماه 98 مدعی شد یک ژنرال بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در جنوب دمشق مورد سوء قصد قرار گرفته است.

 اوایل دی‌ماه، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌هایی که از سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شده بودند، خبر داد. همزمان، در برخی رسانه‌های منطقه‌ای گزارش‌هایی درباره حمله اسرائیل به دو فردوگاه حماه و «تی فور» و همچنین منطقه سیده زینب (س) در جنوب دمشق منتشر شد.

حال، یک رسانه برون مرزی ایرانی می‌گوید در حمله اخیر اسرائیل به مزرعه‌ای در منطقه سیده زینب (س) امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مورد سوء قصد قرار گرفته است. وبگاه عربی زبان «جاده ایران» مدعی شد اسرائیل منزلی را در سیده زینب (س) هدف گرفت که حاجی زاده و خانواده‌اش در آن سکونت داشتند. اما طبق روایت این وبگاه، حاجی زاده یک هفته قبل از حمله اسرائیل، منزل خود را تغییر داد. در نتیجه، اسرائیل نتوانست او را ترور کند.

به نوشته جاده ایران، حاجی زاده ماموریت داشت که سامانه موشکی «باور» را در فرودگاه «تی فور» سوریه مستقر کند. این سامانه موشکی، در هماهنگی با نیرو‌های هوایی سوریه و از طریق فرودگاه بین المللی دمشق وارد سوریه شد. سپس به فرودگاه تی فور انتقال یافت. در حین انتقال این سامانه، اطلاعاتی به دست ایران رسید مبنی بر اینکه قبل از رسیدن سامانه «باور» به فرودگاه تی فور، اسرائیل آن را بمباران خواهد کرد. اینجا بود که جنگنده‌های روسیه وارد میدان شدند و انتقال ایمن سامانه باور به تی فور را تامین کردند.

علاوه بر این، جاده ایران، از یک سوء قصد دیگری نیز پرده برداشت. به گفته این وبگاه، قبل از سوء قصد به حاجی زاده، اسرائیل تلاش کرد سردار ایرانی دیگری را ترور کند. این سردار، که نام او فاش نشده، مسئول جنگ سایبری سپاه پاسداران است.

تلاش اسرائیل برای ترور فرماندهان ایرانی، ظاهرا بخشی از استراتژی جدید نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، است. او، طرحی برای تشدید فشار‌های نظامی علیه ایران در سوریه ارائه داده که افزایش تلفات نیرو‌های ایرانی بخشی از آن است. محافل رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند اسرائیل قصد دارد که عامدانه نیرو‌های ایرانی را هدف قرار دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22 دی 1398، کدخبر: 948854، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین