پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم گفت: مجوز استخدام شش هزار اعضای هیئت علمی دریافت شده است و تا پایان برنامه ششم توسعه ۲ هزار عضو هیئت علمی پیمانی جدید استخدام خواهد شد.

شعار سال: به نقل از وزرت علوم، اباصلت خراسانی، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سومین جلسه مدیران منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه یک کشور که در دانشگاه پیام نور برگزار شد؛ گفت: تحقق توسعه پایدار و مستمر در حوزه آموزش عالی کشور، در سایه توجه به شاخص‌ها و سیاست‌های تأثیرگذار «مدیریت سبز» امکان‌پذیر است.

 

خراسانی با اشاره به ویژگی‌های استثنایی و منحصر به فرد تحمیلی در کل کشور، بخصوص در حوزه اقتصادی و مواجهه دولت با تنگنا‌های اقتصادی- اعتباری افزود: مدیران منابع انسانی و پشتیبانی آموزش عالی کشور، سکان‌دار این موضوع مهم و حیاتی در حوزه آموزش عالی هستند.

 

وی ادامه داد: تحقق توسعه پایدار و مستمر در حوزه آموزش عالی کشور را در سایه توجه مدیران منابع انسانی و پشتیبانی دانشگاه‌ها به شاخص‌ها و سیاست‌های تأثیرگذار مدیریت سبز است به همین منظور توجه و دقت مدیران در استانداردسازی فضا‌های تأسیساتی و صرفه جویی در حوزه‌های مصرفی و هزینه‌ای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضرورت دارد.


خراسانی در ادامه، موضوعیت بخشیدن به تدوین الگوی کلان مدیریت آموزش عالی کشور را از اهداف اصلی منطقه بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور عنوان کرد و افزود: منطقه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در پرتو دیدگاه مبتنی بر استفاده از فرصت‌ها و تقویت قوت‌ها و غلبه بر تهدیدات و رفع ضعف‌ها در حوزه آموزش عالی کشور انجام شده است.

 

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، ضمن اعلام آمادگی این وزارتخانه در کمک به رفع نیاز‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در حوزه تأمین منابع انسانی افزود: یکی از راه‌های رفع این نیازها، جابه‌جایی و ساماندهی نیرو‌های انسانی مازاد، متناسب با نیاز‌های اعلام شده از سوی دانشگاه‌های متقاضی است.

 

خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود به اخذ مجوز استخدام ۶ هزار اعضای هیئت علمی خبر داد و افزود: از این تعداد حدود ۴ هزار مجوز به اعضای هیئت علمی فاقد شماره مستخدم شاغل در دانشگاه‌ها و قریب ۲ هزار مجوز نیز مربوط به استخدام پیمانی جدید تا پایان برنامه ششم توسعه است.

وی، لازمه چابک‌سازی نیروی انسانی در هر سازمان را آموزش‌های هدفمند و مستمر دانست و گفت: اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، در راستای افزایش تناسب شغلی و ارتقاء سرمایه‌های انسانی آموزش عالی کشور برنامه ریزی‌های دقیقی انجام گرفته است که به زودی فاز اول در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

 

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، در بخش پایانی صحبت‌های خود از برگزاری «کنفرانس سرمایه انسانی در آموزش عالی» در روز‌های هفتم و هشتم بهمن ماه سال جاری با حضور معاونان و مدیران اداری، مالی و مدیریت منابع آموزش عالی کشور خبر داد.

 

در ادامه علیزاده، معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور، منطقی‌سازی و ساماندهی نیروی انسانی را وظیفه و رسالت دانشگاه دانست و گفت: خوشبختانه در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه از سوی دانشگاه پیام نور صورت گرفته است.

 

وی، انتصاب و به‌کارگیری نیرو‌های شاغل در پست‌های مصوب و انسداد پست برای نیرو‌های قراردادی، تسهیل برای خروج نیرو مثل بازخرید، بازنشستگی تشویقی و انتقال به سایر دانشگاه‌ها  را از جمله اقدامات موثر در این زمینه اعلام کرد؛ افزود: دانشگاه پیام نور در دوره‌ای با توجه به افزایش جمعیت دانشجویی این دانشگاه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر نیازمند جذب نیروی انسانی و تامین خدمات مورد نیاز دانشجویان بود، اما اکنون با کاهش جمعیت دانشجویی در تمامی دانشگاه‌های کشور، چالش‌هایی درخصوص افزایش نیرو‌های انسانی به وجود آمده که باید بتوانیم با ساماندهی مناسب و همکاری و هم‌افزایی شرایط مناسبی را برای ساماندهی منابع انسانی فراهم آوریم.

 

خسرانی با تاکید بر اینکه هدف ما به هیچ عنوان تعدیل نیرو نیست، از انتقال تعدادی از نیرو‌های دانشگاه پیام نور به سایر دستگاه‌ها خبر داد و اظهار کرد: امروز با هم افزایی و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانیم نیاز نیرو‌های انسانی بخش را تامین کنیم و زمینه انتقال نیرو‌های علاقه‌مند به حضور در سایر دستگاه‌ها را فراهم آوریم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: سند راهبردی دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه باز و از راه دور کشور بر اساس مطالعه حدود ۱۳ دانشگاه باز جهان و اسناد بالادستی تهیه، تصویب و ابلاغ شد.

وی ارتقاء مدیریت سبز را از دیگر اقدامات مهم دانشگاه پیام نور عنوان کرد و تاکید کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاه باز و از راه دور، در جهت تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی و استفاده از فناوری‌های نوین اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام داده است و هم اکنون از تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آزمون در هر ترم این دانشگاه با حذف کاغذ و هزینه‌های جانبی، ۶۵۰ هزار نفر آزمون، به صورت الکترونیکی و متمرکز برگزار می‌شود.

علیزاده از راه‌اندازی نرم افزار پشتیبانی متمرکز نیز خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه با راه‌اندازی این نرم‌افزار توانست ضمن تفویض اختیار کامل به استان‌ها، صدور احکام کارگزینی به صورت یکسان و سراسری و حضور و غیاب پرسنل، امکان نظارت دقیق بر نحوه عملکرد آن‌ها را نیز داشته باشد و این اقدام در جهت سامانه سپاری امور و ارتقای مدیریت سبز صورت گرفت که صرفه جویی بزرگی را نیز به همراه داشت.

وی به اهمیت موضوع سلامت و ایمنی نیرو‌های انسانی اشاره کرد و خاطرمشان کرد: استقرار نظام بهداشت و امینی (HSE) در فضای آزمایشگاهی و دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو دانشگاه در این جهت نیز برنامه‌های مهمی در دستور کار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 23 دی 98، کد مطلب: 819962: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین