پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
تجمع شماری از مردم و دانشجویان در اعتراض به حادثه هواپیمای مسافربری که شامگاه یکشنبه آغاز شده بود، تجمع کنندگان که بیشتر آنان دانشجویان بودند، ضمن گرامیداشت جان باختگان حادثه هواپیمای مسافربری که بر اثرخطای انسانی در زمان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد رخ داد، خواهان بررسی دقیق و شفاف سازی در مورد این حادثه شدند.

شعار سال:با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تندتر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

برای اعتراض به حادثه هواپیمای مسافربری
تجمع شماری از مردم و دانشجویان در اعتراض به حادثه هواپیمای مسافربری که شامگاه یکشنبه آغاز شده بود، ساعتی پیش پایان یافت.

 تجمع کنندگان که بیشتر آنان دانشجویان بودند، ضمن گرامیداشت جان باختگان حادثه هواپیمای مسافربری که بر اثرخطای انسانی در زمان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد رخ داد، خواهان بررسی دقیق و شفاف سازی در مورد این حادثه شدند.

همچنین شماری از شرکت‌کنندگان به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه پرداختند. بر اساس این گزارش، در برخی شهرهای دیگر از جمله اصفهان،‌ مشهد،‌ رشت و اهواز دانشجویان با برپایی تجمعات مشابه یاد جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین را گرامی داشتند.

گزارشی از تجمع میدان آزادی تهران

 در پی فراخوان گسترده در فضای مجازی و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای که به بهانه بزرگداشت جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی صورت گرفت، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

بیشترین جمعیت معترضان در ضلع شمالی میدان آزادی، حدفاصل ورودی بزرگراه جناح و پایانه مسافربری شمال غربی میدان حضور دارند.

پلیس اجازه تجمع نمی دهد و افراد در دسته های حدودا 50 نفره اجتماع کردند که طبق برآورد خبرنگاران فارس مجموعا تعداد تجمع کنندگان به حدود 1000 نفر می رسد.

با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تندتر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند. ما اهل جنگیم بجنگ تا بجنگیم ، مرگ بر دیکتاتور، و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید.

برای اعتراض به حادثه هواپیمای مسافربری

به دلیل حضور پر تعداد پلیس و تجمعات پراکنده، ترافیک نسبتا سنگین در محدوده میدان آزادی ایجاد شده است.

تجمع‌کنندگان بدون توجه به تذکرات پلیس، سد کردن مسیر تردد مردم را ادامه دادند و همین موضوع، باعث ایجاد درگیری‌هایی پراکنده بین این افراد با مأموران نیروی انتظامی شد.

طبق گزارش خبرنگاران فارس، اگرچه بر خلاف روز گذشته شعارهای اهانت آمیز علیه شهید قاسم سلیمانی شنیده نشد اما برخی رفتارها و شعارها از جمله پاره کردن بنرها و تصاویر شهید سلیمانی و تلاش برای تهییج و دعوت مردم عادی و رهگذران به همراهی با آنها نشان می‌دهد احتمالا نوعی واکنش و هم‌آوردی در برابر مراسم تشییع شهید سلیمانی مد نظر شرکت‌کنندگان است و عزاداری برای جانباختگان سانحه هوایی چندان در شعارها و رفتارها مورد توجه نیست.

از دقایقی پیش و حوالی ساعت 22:30 خبرنگاران ما گزارش دادند به جز جمعیت اندک در شمال میدان آزادی در بقیه نقاط وضعیت عادی است و مردم تردد معمولی را از سر گرفته‌اند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جماران؛تاریخ انتشار:22دی1398،کد خبر: 1328622،www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین