پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۲۵۶۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، که در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه‌کاری پرداخت می‌کند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه‌بندی نمی‌پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی شود.
شعارسال: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، که در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه‌کاری پرداخت می‌کند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه‌بندی نمی‌پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی شود.
 
دکتر "محمدمهدی زاهدی" پیش از ظهر امروز ۲۶ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش بر لزوم کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: در چهار سال پیش مصوب کردیم که یک درصد از درآمدهای بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و بخش دولتی به حساب آموزش و پرورش واریز شود به طوری که در سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان و امسال ۵ هزار میلیارد تومان از این بخش به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس نهم مصوب کردیم که عوارضی از قبوض گاز برای هزینه‌های سرمایش و گرمایش مدارس دریافت شود و اگر مدارسی تحت پوشش سرمایش و گرمایش نیستند اعلام کنند تا سال آینده همه مدارس تحت پوشش قرار گیرند.
 
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه، در بخش نوسازی مدارس بحث تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی و گرمایشی را به طوری جدی دنبال کردیم که در این راستا بودجه یک هزار و میلیارد تومانی اختصاص یافته را تقریبا ۲ برابر کرده که به زودی به صحن علنی مجلس آورده و به رای گذاشته خواهد شد.
 
زاهدی عنوان کرد: برخی‌ها معتقدند که دولت روی دریایی از پول خوابیده و برخی‌ها می‌گویند که کار دولت اوراق فروشی شده است و به دنبال آن است که طرح‌های عمرانی را به سال ۱۴۰۱ منتقل کند اما همه بدانند که باید در حد توانشان به دولت و آموزش و پرورش کمک کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان به سنوات ارتباطی ندارد و اقدام دولت در راستای اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان را قبول نداریم، اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در راستای ارتقای شایستگی حرفه ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید، که در این راستا با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب در بودجه سال ۹۸، مصمم به عملیاتی کردن آن بودیم اما متاسفانه دولت این بودجه را به عنوان اضافه‌کاری پرداخت می‌کند و ما این نحوه اجرا را به عنوان نظام رتبه‌بندی نمی‌پذیریم و این نظام باید همانند نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اجرایی شود.
 
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظام رتبه‌بندی یعنی صلاحیت حرفه‌ای معلمین و فرهنگیان و پیگیر این هستیم که دولت نظام رتبه‌بندی را طی لایحه‌ای به مجلس ارایه دهد.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایسنا   ،تاریخ انتشار:  26  دی   1398،کدخبر: 98102620280  ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین