پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
پاریس تهران را مقصر حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان می‌داند و وعده داده که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به ریاض کمک کند.
شعارسال: مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که سامانه‌های راداری این کشور را در شرق عربستان مستقر کرده‌اند تا پدافند سعودی‌ها تقویت شود.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پاریس تهران را مقصر حملات موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان می‌داند و وعده داده که برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به ریاض کمک کند.
 
در حالی این رسانه انگلیسی یه ادعاهای فرانسه در اتهام‌زنی به تهران اشاره کرده که جمهوری اسلامی ایران دخالت در حملات مذکور را رد کرده و جنبش انصارالله یمن ضمن برعهده گرفتن مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، در یک نشست خبری به تشریح چگونگی افزایش توانمندی موشکی و سیستم پهپادی خود پرداخت.
 
این رویکرد پاریس در ادامه رقابت با آمریکا، پس از حمله ماه سپتامبر به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان برای تقویت سامانه‌های راداری سعودی است.

پیش از این، ژنرال «کنت مک‌کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفته بود، ما با سعودی‌ها برای افزایش شبکه‌بندی سامانه‌های آنها همکاری می‌کنیم. این اقدام، آنها را قادر می‌سازد تا در مقابل چنین تهدیدهایی (حملات ماه سپتامبر) بهتر دفاع کنند.

آمریکا چندی پیش ضمن اعزام سه هزار نیروی دیگر به عربستان به بهانه تشدید تدابیر امنیتی، چند سیستم‌ پاتریوت نیز ارسال کرد. هرچند که دونالد ترامپ اعلام کرد که ریاض پذیرفته هزینه‌های میلیاردی آن را بپردازد.
 
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز پنج‌شنبه‌شب (۲۶ دی) در سخنانی برای نیروهای نظامی فرانسه خبر داد که نیروی ضربت جگوار در عربستان سعودی مستقر شده است.

به نوشت رویترز، تاکنون خبری در مورد استقرار این نیروی ضربت منتشر نشده بود. مقام‌های فرانسوی فقط به ذکر این نکته اکتفا کردند، سامانه‌های رادار که در سواحل شرقی عربستان مستقر می‌شوند بخشی از این نیروی ضربت هستند.
 
مکرون در جریان سخنرانی روز پنجشنبه، از اعزام ناو هواپیمابر شارل دوگل به منطقه خاورمیانه خبر داده و هدف از اعزام آن را حمایت از عملیات ارتش فرانسه در خاورمیانه اعلام کرده بود.

وی افزود: مدت مأموریت این ناو هواپیمابر از ژانویه آغاز شده و تا آوریل (اوائل بهار ۹۹) ادامه خواهد داشت.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری شفقنا    ،تاریخ انتشار:  27 دی   1398،کدخبر: 874207،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
فرانسه چه صنمی با عربستان داره ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین