پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
دولت روحانی نباید ورزش کشور را اینگونه بی پناه رها کند. توان این باشگاه‌ها بیش از این تصمیم نیست که زیر بار این ظلم و تبعیض بروند، اما توان دولت و ارکان دیپلماسی آن والاتر از این است. همانطور که دفاع از حق هسته‌ای ایران لازم است دفاع از حیثیت باشگاه‌های ورزش و حقوق غیر قابل انکار آنان هم جدی و مهم است.
شعار سال: وزیر سابق ورزش و جوانان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید خود را گرفتار جهت‌گیری‌های ظالمانه آمریکا کند. ضمن اینکه دولت هم باید در این شرایط به کمک فوتبال بیاید.
محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتفاقات اخیر و تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: از خبر محروم شدن حق میزبانی باشگاه های ایرانی لیگ آسیا نگران واقعا متعجب شدم. آنهم به بهانه واهی عدم امنیت در ایران در این زمینه باید دو موضوع مهم را مد نظر قرار داد.
وی در توضیح نظراتش ادامه داد: در حالیکه همه تحلیل گران بی غرض جهانی بارها تصدیق کرده اند که علیرغم آتش افروزی آمریکا در منطقه و ایجاد حلقه آتش در سایر کشورهای همسایه ایران و حتی درگیری مستقیم عربستان و امارات با یمن و جنگهای داخلی بحرین و هنگ کنگ سالهاست که نه تنها ایران جزیره امن خاورمیانه به حساب می آید، بلکه خاموش کننده فتنه های آشوب گران جنگی استکبار یعنی داعش در سایر کشورها بوده است.
پس چطور می شود که برای کشورهایی مانند عربستان،امارات و بحرین و ...که خود مستقیما در گیر جنگ هستند و بعضی از سران آنها به خاطر امنیت خودشان به سایر کشورها پناه گرفته اند، این حق میزبانی مراعات می شود.
حتی ماههاست که در فرانسه تظاهرات خیابانی معترضین به بی عدالتی و سیاست‌های سرمایه سالار دولت فرانسه بی وقفه ادامه دارد و اعتصاب و حوادث متعدد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اما این اروپا همچنان در این کشورها بدون اینگونه بهانه ها ادامه دارد؛ اما کنفدراسیون اسیا با این سابقه امنیت در این همه سال برای باشگاههای ایران این حق مسلم نادیده گرفته می شود.
این در حالی است که ماده ۱۳ اساسنامه کنفدراسیون آسیا به صراحت به عدم تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیونها و باشگاهها ی عضو اشاره دارد. پس این تصمیم نا عادلانه بر خلاف مقررات مصرح فیفا و اساسنامه AFC است که کشور مقتدری مانند ایران زیر بار آن نخواهد رفت.
در اینجا به کنفدراسیون آسیا توصیه برادرانه می کنم که در اینگونه تصمیمات شائبه تاثیرپذیری از سیاستهای ظالمانه امریکا در تنگ تر کردن اقدامات تحریمی علیه ایران به ذهن هر انسان آزاده ای متبادر خواهد شد.
لذا توقع داریم خود را گرفتار جهت گیری های ظالمانه آمریکا و بعضی از اذناب منطقه ای او برای فتنه اندوزی در بازیهای ورزشی آسیا نکنند. ساحت ورزش و قواعد اساسنامه ای اینگونه مجامع ورزشی هم اجازه بروز سیاسی کاریهای غیر مرسوم را در ورزش نمی دهد. پس بهتر است با ارزیابی غیر جانبدارانه در این تصمیم تبعیض آمیز تجدید نظر کنند تا حقوق این باشگاه ها مراعات و هم سیل طرفداران منطقه ای آنان از نگرانی در بیایند.
اولین وریر ورزش و جوانان کشورمان در ادامه گفتگویش به دومین نکته اشاره کرد و گفت: اما اینکه شنیدم این چهار باشگاه ایرانی با صراحت اعلام کردند در صورت ادامه این تصمیم ناعادلانه از حضور در این لیگ قهرمانان انصراف می دهند، اقدام بجا و تصمیم درستی است که برای دفاع از حقوق خود اعلام کرده اند. ولی حتما در این حد کافی نیست. زیرا اینگونه موضع گیری ها ضمن اینکه می تواند یکی از عکس العمل های بحق این باشگاهها باشد، نمی تواند از جانب همه دست اندرکاران موثر کافی باشد.
این نوع تصمیمات گرچه بجا و منطقی است اما تا حدی منفعلانه تلقی می گردد و نوعی بی پناهی باشگاههای و حتی مسئولین ورزش کشور را نشان می دهد. زیرا دوستان گرامی آگاهی دارند که در اینگونه تصمیمات در کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور ۱۹ کشور منطقه ای و آسیایی گرفته می شود که ریاست آن را در حال حاضر ویتنام و نائب رئیس آن عراق و کشورهای بنگلادش، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، اردن، مالزی، کره، نپال، قطر، عربستان، سوریه، پاکستان امارات و ازبکستان عضو آن هستند.
در بین این کشورهای موثر در این تصمیم، بجز چند کشور اندک مانند عربستان و امارات که خود را اسیر تصمیمات استکباری آمریکا کرده اند بقیه در نگاه دیپلماسی یا از همراهان متحد منطقه ای ایران هستند یا موضع خصومتی نسبت به ایران ندارند. پس تلاش مسئولین کشور مخصوصا دستگاه دیپلماسی و سایر اهرم های منطقه ای را چه شده است که اینچنین باشگاه های کشورمان را بی پناه رها کرده اند تا پیشنهاد خصومت آمیز نماینده عربستان بتواند در این کمیته موثر ملاک تصمیم باشد.
با اینحال همه ما به منافع ملی و حیثیت انقلابی و اعتبار و اقتدار ایران عزیز می اندیشیم و در این عرصه جناح و گروه موثر نیست دولت آقای روحانی که بیش از شش سال وقت خود و ظرفیت اجرایی و دیپلماسی کشور را صرف مذاکرات بی حاصل و پر هزینه فرجام کرده است باید هرچه سریعتر به کمک دستگاه ورزش و باشگاههای استقلال ،پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو که نماینده این دور بازیها در لیگ قهرمانان آسیا هستند بیایند.
عباسی در پایان گفتگویش با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: دولت روحانی نباید ورزش کشور را اینگونه بی پناه رها کند. توان این باشگاهها بیش از این تصمیم نیست که زیر بار این ظلم و تبعیض بروند اما توان دولت و ارکان دیپلماسی آن والاتر از این است. همانطور که دفاع از حق هسته ای ایران لازم است دفاع از حیثیت باشگاه های ورزش و حقوق غیر قابل انکار آنان هم جدی و مهم است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بیان ما، تاریخ انتشار 29 دی 98، کدخبر: 41048، www.bayanema.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین