پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
تیم ملی هندبال مردان ایران با تساوی برابر کره جنوبی نه تنها نتوانست راهی مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شود بلکه جواز حضور در مسابقات جهانی را هم بدست نیاورد.

شعارسال: در ادامه نوزدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا در بخش مردان، پنجشنبه شب سوم بهمن ماه تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم کره جنوبی رفت.

این دیدار برای شاگردان علیرضا حبیبی اهمیت زیادی داشت. پیش از این هندبالیست‌های ایران در این گروه صاحب یک برد برابر کویت و یک باخت برابر قطر نایب قهرمان جهان شده بودند و تنها راه حل صعود به جمع چهار تیم و کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مصر برتری در این میدان بود.

شاگردان حبیبی با یک بازی خوب توانستند نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ باز رقیب خود جلو بیافتند. در نیمه دوم بازی، در شرایطی که بازی نزدیکی دنبال می‌شد در عدد ۱۷ هر دو تیم به تساوی رسیدند. بازی پایاپای دنبال شد و تیم ایران تا دقیقه آخر بازی یک گل از رقیب جلو بود اما با گل کره‌ای ها در ۳۰ ثانیه آخر، بازی با نتیجه تساوی ۲۴ بر ۲۴ به پایان رسید.

با ثبت این نتیجه کره‌ای ها با تفاضل گل به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شدند. چهار تیم مرحله نیمه نهایی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ قاهره مصر را بدست آوردند.

تیم هندبال ایران آخرین بار در سال ۲۰۱۴ توانست سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کند و در این چند سال با وجود تمام شایستگی‌ها و تنها تیم ملی قاره که ده لژیونر شاغل در قاره اروپا را در اختیار دارد تنها به ثبت رتبه پنجم مسابقات قهرمانی آسیا اکتفا کرده است. تساوی حاصل شده در بازی امشب برابر کره جنوبی باز هم آرزوهای هندبال ایران برای صعود دوباره به رقابت‌های جهانی و شکسته شدن طلسم ایستادن روی سکوی آسیا را بر باد داد.

با توجه به نتایج بدست آمده، از گروه دوم تیم قطر و کره جنوبی راهی مرحله نیمه نهایی شده و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان از ۲۶ دی ماه الی هفتم بهمن ماه در کویت برگزار خواهد شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 3بهمن1398، کدخبر: 972969: www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین