پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
محمدعلی طهماسبی روز یکشنبه در آیین معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی قزوین، با بیان اینکه در استفاده از آب بهره‌وری پایینی داریم و وقتی آن را به درستی مصرف نکنیم همه بخش‌ها و مناطق دچار مشکل می‌شوند، اظهار داشت: این مساله به معنای سوراخ کردن یک کشتی است که رفته رفته همه جای آن به تدریج آسیب دیده و نابود می‌شود.
شعارسال:  معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره‌وری پایین در اراضی و باغ‌ها پاشنه آشیل بخش کشاورزی در کشور است.
 
محمدعلی طهماسبی روز یکشنبه در آیین معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی قزوین، با بیان اینکه در استفاده از آب بهره‌وری پایینی داریم و وقتی آن را به درستی مصرف نکنیم همه بخش‌ها و مناطق دچار مشکل می‌شوند، اظهار داشت: این مساله به معنای سوراخ کردن یک کشتی است که رفته رفته همه جای آن به تدریج آسیب دیده و نابود می‌شود.
 
این مسوول اضافه کرد: باید با استفاده از فناوری‌ها و دانش روز بتوانیم به بهترین شکل ممکن مشکل بهره‌وری پایین در حوزه کشاورزی خود را حل کنیم.
 
وی با اشاره به لزوم حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش آن، تاکید کرد: با توجه به اینکه خاک سرمایه اصلی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود باید در حفظ و حفاظت از آن درست عمل کنیم.
 
طهماسبی، سرمازدگی محصولات کشاورزی را یکی از چالش‌های مهم در حوزه کشاورزی از جمله قزوین دانست و اظهار داشت: همه ساله شاهد این معضل بزرگ هستیم تا جایی که تغییرات اقلیمی بیانگر آن است که بسیاری از کشاورزان ما سالانه در معرض این آسیب قرار دارند.
 
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای جلوگیری از سرمازدگی، با کشت محصولات پایه و رقم مناسب به طور حتم خسارت‌های ناشی از این مساله کاهش می‌یابد.
 
این مسوول جهاد کشاورزی با اشاره به نزدیکی زمان جا به جایی و کشت نهال از کشاورزان خواست تا دقت لازم را در انتخاب و نوع کشت نهال خود داشته باشند و افزود: بی دقتی به این موضوع چیزی جز خسارت برای کشاورزان را به دنبال نخواهد داشت.
 
به گفته وی، متاسفانه بی‌توجهی به چنین موضوعاتی باعث شده تا در برخی از سال‌ها شاهد خسارت‌های ۱۱ هزار میلیارد تومانی ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی باشیم که چنین موضوعاتی ضرورت استفاده از ارقام مناسب و مقاوم به سرما را برای کشاورزان ما دوچندان می‌کند.
 
طهماسبی اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند در کنار تغییر ارقام، از تسهیلاتی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید و تهیه ماشین‌آلات و دستگاه‌های ضد سرما در نظر گرفته شده نیز استفاده کنند.
 
وی با اشاره به آیین برگزاری سی و چهارمین دوره انتخاب کشاورزان نمونه ملی که چندی پیش برگزار شد، گفت: انتخاب کشاورزان نمونه را باید در واقع یک المپیاد دانست که از کوچک‌ترین سطح شامل روستاها و دهستان‌ها آغاز و به سطوح ملی نیز می‌رسد.
 
طهماسبی از کشاورز به عنوان یک هنرمند یاد کرد و گفت: کشاورزان تلاش‌گر ما با به کارگیری آب، خاک، دانش و نهاده‌ها به خلق انواع محصولات کشاورزی مبادرت می ورزند و در عین حال نیز باید با انتقال اندوخته و دانش فنی، زکات دانش خود را نیز پرداخت کنند.
 
در ادامه این مراسم از ۱۰ کشاورز نمونه‌ استانی و ملی قزوین تقدیر به عمل آمد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری  آگروفودنیوز ،تاریخ انتشار: 6   بهمن    1398،کدخبر: 44907  ،www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
بهره وری در همه بخشهای کشور پاشنه اشیل شده و مسبب دولت پیرمردهاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین