پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کارشناس مطرح داوری کشورمان گفت: هر فردی که قواعد لابی‌های بین‌الملل را بلد است تصمیم تیم مذاکره کننده ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید می‌کند.

تصمیم گروه مذاکره کننده با AFC عاقلانه و لاکچری بود؛

شعارسال:علی خسروی، کارشناس داوری کشورمان پیرامون قضاوت داور مالزیایی در دیدار استقلال و الکویت گفت: داوری این دیدار ایراد نداشت و داور هم جایگیری‌های خوبی داشت و هم کارت‌های صحیحی داد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که نظرش درباره مذاکرات باشگاه‌های ایرانی در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا چیست، اظهار داشت: تصمیم گروه اعزامی یک تصمیم لاکچری و عاقلانه بود. ما باید توجه کنیم در بحث فوتبال، در مسائل اقتصادی، در مسائل فرهنگی و حتی گردشگری، کشور در تحریم است. بنده یک مثال میزنم، فردی ایرانی امروز به هر دلیلی بخواهد به پاریس برود باید ابتدا به ایتالیا برود یک شب اقامت کند و با هزینه دو برابری به پاریس برود. ما در تحریم هستیم اما روش‌های دور زدن تحریم را نیز بلدیم. قاطعانه می‌گویم هر فردی که قواعد لابی‌های بین‌الملل را بلد است این تصمیم تیم مذاکره کننده ایران را تایید می‌کند.

کارشناس داوری در ادامه تصریح کرد: اگر ما می گفتیم نه، آنها هم می‌گفتند نه. آنوقت چند صد هزار دلار حداقل پول مملکت را باید غرامت می‌دادیم. پولی که می‌تواند برای توسعه فوتبال و فرهنگ در کشور هزینه شود. تعجب می‌کنم برخی می‌گویند تصمیم آبکی بوده است. این بهترین تصمیم بود. دوستان نمی‌دانند روز اول afc یک پکیج محرومیت جلوی ما گذاشت. ما پکیج محرومیت را شکستیم و با قدرت بر سر میز مذاکره از حق خود کوتاه نیامدیم. نمی‌گویم پیروزی بزرگ اما پیروزی عقل و منطق بود و بهترین تصمیمی که می‌توانستیم اتخاذ کنیم. امروز همه دیدند فرهاد مجیدی و مجید سرآسیابی تیم خوبی را ارنج کردند و خدا هم تلاش این بچه ها را دید و عنایت کرد. ما با دو برد امروز فریاد مظلومیت خود را به گوش کنفدراسیون فوتبال آسیا رساندیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گفتیم نه هیچ تیمی برای بازی‌های تیم ملی به ایران نمی‌آمد. البته آنهایی که خودشان زمانی سکاندار فوتبال بودند و به فیفا نامه نوشتند که ما را تعلیق کنید و هشت‌ماه فوتبال ایران محروم شد شاید در جریان مسائل روز و عرصه بین‌الملل نباشند. آقایان کمی مردمی فکر کنید. تیم ملی این کشور فروردین و خرداد بازی‌های حساسی دارد و حقش است از میزبانی استفاده کند. حالا مدیران چهار باشگاه و علی‌نژاد رفته‌اند و برای میزبانی باشگاه‌ها ضمانت گرفتند و مسئله را با رایزنی حل کردند و از تعلیق فوتبال جلوگیری کردند، آیا جواب این زحمت و همت این حرف‌ها است!

داور سابق کشورمان در ادامه عنوان کرد: بنده یک شبه به فوتبال این مملکت نیامده‌ام. از محلات سوت زدم تا به المپیک رفتم. من ظلم‌هایی که به فوتبال و داوران ایران در جام جهانی جوانان ۱۹۹۹، جام ملت‌های لبنان، المپیک ۲۰۰۴ آتن شده است را دیده و لمس کرده‌ام و درود بر شرف فغانی که امروز به حدی قوی شده که گل سر سبد Afc شده است. شک نکنید همین یک بازی که به فغانی دادند از روی زور فیفا بود، چون روسای دپارتمان و کمیته داوران فیفا امروز علاقه زیادی به فغانی دارند و ما باید این گونه قوی شویم.

خسروی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برخی مدیران قبلی گفت: من نمی‌دانم چرا مدیران سابق تربیت بدنی و وزارت ورزش و مدیران سایر باشگاه‌ها از تصمیم خردمندانه اتخاذ شده تمجید نمی‌کنند و نیاز است آنها صحبت کنند در مورد همه چیز. وقتی ۳ مدیر باشگاه مانند انصاری‌فرد، حمیداوی، خلیل‌زاده به همراه یک مقام وزارت ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌روند و دست‌آوردی ملی و باشگاهی برای فوتبال ایران کسب می‌کنند، این موضوع را می‌خواهیم کمرنگ کنیم. برخی در زمان خوشان گیر کرده‌اند که میلیون‌ها یورو و دلار را به خارجی‌هایی داده‌اند در فوتبال ما پیشرفت درست نکردند که هیچ، پسرفت هم دست‌آورد آنها بود. امروز اگر ۳۰ درصد از امکانات و پولی که به کی‌روش دادیم را به یک مربی ایرانی بدهیم حتما موفق می‌شود. مربیان ما می‌توانند کار را برایمان در بیاورند و این مسئله جای افتخار دارد. به هرحال من در پایان برای تمام فوتبال ایران و نمایندگان حاضر در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:6بهمن ماه 1398، کدخبر:www.borna.news،955505

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
میدونین دستمزدهای ما هم لاکچری پرداخت میشه به همون خاطر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین