پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۳۸ هزار راس دام دراستان سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان و جنوب کرمان واکسیناسیون مجدد شدند گفت: ۵ هزار دام تلف شده در این استان دفن بهداشتی شد.
شعارسال:  رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۳۸ هزار راس دام دراستان سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان و جنوب کرمان واکسیناسیون مجدد شدند گفت: ۵ هزار دام تلف شده در این استان دفن بهداشتی شد.
 
 علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این سازمان با به روز رسانی دفاتر تخصصی خود در شرایطی که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم توانسته خدمت بزرگی برای فعالین بخش خصوصی انجام دهد در حالی که در حال حاضر مراجعه حضوری برای فعالیت‌های مربوط به دامپزشکی ۹۰ درصد کاهش یافته است و همکاران ما در بخش ستادی بیشتر فعالیت‌های نظارتی انجام می‌دهند.
 
وی تاکید کرد: با ارتقای سامانه‌ها و دستورالعمل‌ها میزان مراجعه ارباب رجوع در برخی از دفاتر بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته در حالی که میزان کمیت و کیفیت خدمات نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.
 
این مقام مسئول با یادآوری سیل اوایل سال گذشته که اخیرا نیز در مناطق جنوبی کشور تکرار شده است، گفت: همزمان با بروز سیل امکان بروز و اپیدمی بیماریها و وارد آمدن خسارات سنگین به بهره‌برداران بخش دامپروری وجود داشت که با حضور به موقع همکاران ما در سازمان دامپزشکی عوارض این بحران کنترل شد.
 
وی با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز دامداران تامین شده است گفت: انجمن خوراک دام نیز در این راستا خوراک دام را به صورت رایگان برای دامداران این منطقه ارسال کرده است.
 
* ارز مورد نیاز واردات نهاده‌ها تا پایان سال تامین شد
 
وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و واردکنندگان نهاده‌های دامی وجود ندارد، افزود: با وجود اینکه هنوز به پایان سال نرسیده ایم اما ارز مورد نیاز در اختیار واردکنندگان و تولیدکنندگان قرار گرفته است تا از فعالین این بخش حمایت صورت گیرد.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور  همچنین خبر از واکسیناسیون رایگان دام‌ها در کشور برای مقابله با تب برفکی خبر داد.
 
رفیعی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه محصولات مختلفی در حوزه دامپزشکی صادر می‌شوند گفت: ۶۳ قلم محصولات خوراکی و غیرخوراکی در این ارتباط به سایر کشورها صادر می‌شود که از این اقلام می‌توان به آبزیان زینتی با ۶۲۴ هزار قطعه در سال، آلایش خوراکی حدود ۲ هزار تن ، پا و پنجه مرغ حدود ۵ هزار تن و لبنیات حدود ۱۶ هزار تن دیگر اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر لبنیات حدود ۹ هزار تن شیر خام و همچنین ۲۷ هزار تن میگو، ۴۶ هزار تن ماهی منجمد خوراکی از دیگر اقلام شاخص صادراتی در حوزه دامپزشکی است.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور  تاکید کرد: محصولات لبنی ایران به ۵ قاره دنیا صادر می‌شوند که در حال حاضر و با توجه به شرایط تحریمی عمده این محصولات به کشورهای همسایه و اروپا است.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اجرای فاز مقدماتی ارتقای کیفیت گوشت مرغ در کشور گفت: ارتقاء و تضمین سلامت تخم مرغ  در دستور کار قرار دارد و بزودی با برگزاری مراسمی این مهم رونمایی می‌شود.
 
*موردی از بیماری مشه‌مشه در کشور گزارش نشده است
 
رفیعی‌پور با بیان اینکه در برنامه پنج ساله به دنبال ریشه‌کنی بیماری طاعون گاوی در کشور هستیم گفت: ۸۹۱ هزار تست بروسلوز دام در کشور انجام شده تا از بروز بیماریهای مشترک جلوگیری به عمل آید؛ همچنین ۳۲ هزار آزمایش مشه‌مشه بر روی دام‌های تک سُمی انجام شده است.
 
۵ هزار راس دام در استان سیستان و بلوچستان تلف شد
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: با توجه به سیل اخیر در مناطق جنوبی کشور ۵ هزار راس دام تلف شده در استان سیستان و بلوچستان دفن بهداشتی شد.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ماده ضدعفونی کننده در اختیار دامپزشکان قرار گرفته تا در این مناطق ضدعفونی انجام دهند که این امر از اپیدمی بیماریها جلوگیری به عمل می‌آورد.
 
رفیعی‌پورگفت: برای این امر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به سیل‌زدگان پرداخت شده تا برای تأمین داروهای مورد نیاز، مکمل‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستورالعملی برای مقابله با بیماری کُرنا در ایران وجود دارد، گفت: این بیماری چندین سال تنها در حوزه دام بوده است اما اکنون جهش یافته و برای انسان نیز تبدیل به ویروسی کُشنده شده است.
 
* ویروس کرونا ویروس جهش‌یافته دامی است
 
وی افزود: این ویروس طی چند سال در کشورهای خاصی مانند چین، اپیدمی ایجاد کرده و جهش یافته است و امروز به صورت انسان به انسان منتقل می‌شود.
 
رفیعی‌پور گفت: در صورتی که ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در کشورمان در جامعه طیور و پرندگان شیوع پیدا کرده بود کنترل نمی‌شد ممکن بود که این ویروس نیز امروز تبدیل به ویروسی جهش یافته  وخطرناک برای انسان تبدیل شود.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هنوز منبع ویروس کرونا مشخص نیست اما احتمال می‌رود که حیواناتی مانند خفاش و مار منشاء این بیماری باشند؛ این ویروس می‌تواند در انسان اختلال تنفسی و مرگ ایجاد کند.
 
* آمار جهانی فوت بر اثر ویروس کرونا به ۵۱ رسید
 
وی تاکید کرد: تا به امروز ۵۱ نفر بر اثر آلودگی به این ویروس فوت کرده‌اند و بیش از یک هزار نفر به آن آلوده شدند و حتی یک مورد از ابتلاء در ایالات متحده آمریکا نیز گزارش شده است.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به  اینکه آیا سازمان دامپزشکی دستورالعملی برای مقابله با این بیماری دارد، گفت: فعلا سازمان پزشکی دام تکلیفی برای دامپزشکی کشورهای مختلف مشخص نکرده است بنابراین دستورالعملی نیز در داخل کشور در این ارتباط نداریم.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه خبری آگروفودنیوز  ،تاریخ انتشار: 7  بهمن    1398،کدخبر:  44925 ،www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
به کجا چنین شتابان؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین