پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آغاز خرید تضمینی گوشت گوساله خبر داد و گفت: مشکلی در تأمین گوشت و مرغ شب عید نداریم.

شعار سال:مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از آغاز خرید تضمینی گوشت گوساله خبر داد و گفت: مشکلی در تأمین گوشت و مرغ شب عید نداریم.

حسن عباسی معروفان در حاشیه بازدید از «تخلیه و بارگیری غلات و نهاده‌های دامی در مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره)»، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تمامی نهاده های دامی از جمله ذرت، کنجاله و جو در حد وفور وارد کشور شده و به تمامی مرغداران و دامداران این نوید را می دهیم که حداقل تا ۶ ماه آینده هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در حال حاضر نیز توزیع در سراسر کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تولید دام و مرغ بیش از اندازه نیاز است، افزود: ما مازاد مرغ در بازار را خریداری می‌کنیم و قیمت این کالا در برخی نقاط کشور پایین‌تر از نرخ مصوب است.

مشکلی در تامین گوشت و مرغ شب عید نداریم

معروفان ادامه داد: بنابراین در بحث گوشت قرمز و گوشت مرغ و نهاده های دامی هیچ مشکلی وجود ندارد و قیمت گوشت و مرغ حداقل تا بعد از ماه مبارک رمضان در همین حدود فعلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تامین نیاز شب عید، بحث ایجاد نمایشگاه‌های بهاره در استان‌ها برای فروش این محصولات مطرح می‌شود، گفت: علاوه بر این، در فروشگاه های زنجیره ای نیز کالاهای اساسی با نرخ مصوب عرضه می شوند ضمن اینکه علاوه بر تامین نیاز شب عید، برای ماه مبارک رمضان نیز تدارکات لازم دیده شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در کل کشور حدود ١٨ میلیون تن نهاده برای دام و طیور نیاز داریم، افزود: از این میزان بیش از ۶ تا ٧ هزار تن در داخل تولید می شود و بین ١١ تا ١٢ میلیون تن نیز وارداتی است بنابراین به طور متوسط ماهیانه حدود یک میلیون تن نهاده برای این مصارف وارد می کنیم.

خرید تضمینی گوشت گوساله زنده به قیمت ٢٧ هزارتومان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تضمینی دام از دامداران گفت: ما به ازای هر کیلوگرم گوشت گوساله زنده ٢٧ هزارتومان پرداخت می کنیم، اگر قیمت بالاتر بود دامدار می تواند در بازار آزاد دام خود را عرضه کند و اگر پایین تر از آن عرضه شد، ما خرید می کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره قیمت عرضه گوشت این دام‌ها افزود: اگر قیمت لاشه گوساله زنده ٢٧ هزارتومان باشد به طور متوسط حدود ۵۴ هزارتومان می شود و برای مصرف کنندگان در بازار باید به طور متوسط حدود ۶٠ هزارتومان باشد.

آغاز روند کاهشی قیمت ذرت

معروفان در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ ذرت دامی در بازار گفت: تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردات ذرت بین ٣۵ تا ۴٠ روز به تاخیر افتاد و همین مساله باعث شد واردکنندگان محموله های خود را تحویل بگیرند اما از هفته گذشته تخصیص ارز شروع شده است.

وی با بیان اینکه قیمت ذرت دامی در بازار از ١۶٠٠تا ١۶۵٠ تومان نیز گذشته بود، گفت: دیروز که من قیمت گرفتم نرخ این کالا به حدود ١۴٠٠ تا ١۴١٠ تومان رسیده بود ضمن اینکه در بنادر نرخ ذرت و جو ١٣۵٠ تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره مقاصد وارداتی نهاده های دامی بیان کرد: ما ترجیح می‌دهیم از کشورهایی که صادرکننده عمده این محصولات هستند، واردات انجام دهیم چون بحث اقتصادی نیز در کنار بحث کیفیت و سلامت حائز اهمیت است.

معروفان با بیان اینکه بحث سلامت نیز بسیار مورد توجه است، خاطرنشان کرد: این واردات از کشورهای آسیای میانه، روسیه، کشورهای اروپایی، خاور دور و آمریکای جنوبی انجام می‌شود و مانند برزیل کالا می‌خریم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اگروفودنیوز،تاریخ انتشار:7بهمن1398،کد خبر: 44987،agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
ببینیم و تعریف کنیم ، ما که تا دیدیم چه کم باشه چه زیاد قیمت همیشه در حال افزایش بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین