پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۸۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
احمد مسجدجامعی با توجه به وجود آرامگاه های ارامنه، مسیحیان و اتباع خارجی تأکید کرد:مدیریت شهری نباید دربارۀ گورستان دولاب به تنهایی تصمیم بگیرد.

شعار سال: ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران به ارائه گزارش شورایاران منطقه چهارده اختصاص داشت. پس از این گزارش احمد مسجدجامعی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شورای شهر ضمن تشکر از شورایاران یادآور شد: بودجه نویسی مشارکتی را آقای فراهانی در این دوره شورای شهر پی گیری می کنند که فعالیت موثر و مطلوبی بوده است. البته در دوره سوم نیز شورایاران در بودجه نویسی مشارکت داشتند و موفق هم بوده اند. امیدوارم امسال هم همین روال ادامه یابد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه و درباره مشارکت شورایاران در نامگذاری معابر گفت: امیدوارم با توجه به مصوبه ای که شورای شهر خواهد داشت مدتی است که دستور اول آن انجام شده و به کمیسیون فرهنگی-اجتماعی ارجاع شده است و در این دوره شاهد شکل گیری کمیته های منطقه ای نامگذاری و مشارکت شورایاران باشیم.

وی درباره نامه "ستاد راهبردی مدیریت محله" در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی هم که در گزارش شورایاران منطقه چهارده به آن اشاره شد اظهار داشت: ما در جمع اعضا ستاد این موضوعات را بررسی کردیم و مشخص شد محتوای آنها بر خلاف اختیارات و وظایف مصوب شورایاری هاست. در جلسات گذشته هم یکی از اعضای محترم شورا در این خصوص تذکر کتبی دادند و بر این اساس مدیر ذیربط به آقای مهندس میلانی گفته است آن نامه ها را یا پس می گیرند یا اصلاح می کنند.

مسجدجامعی به معضل دوپاره شدن منطقه چهارده که ناشی از ساخت بزرگراه امام علی است پرداخت و بیان کرد: پس از احداث بزرگراه امام علی و دو پاره شدن منطقه، زمین های لچکی و ساختمان های نیمه کاره متصل به آن به وجود آمده که فضای امنی برای بزهکاران و گروه های ناهنجار اجتماعی ایجاد کرده است. این مسأله باید از اولویت های برنامه های مسئولان اجرایی منطقه باشد تا با رفع آن بسیاری از نارضایتی ها و مشکلات محله که ریشه در این معضل دارد برطرف شود.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران به نکته اشاره شده توسط شورایاران منطقه چهارده در خصوص مجموعه گورستان های دولاب در منطقه اشاره کرد و گفت: به نظرم باید درباره این موضوع در شورا بحث شود، زیرا این گورستان ها که مسیحیان به ارامنه هموطن و مهاجر و سایر کشورها تعلق دارد تابع آئیین های خاص خود است که در هر تصمیمی باید مبانی و اعتقادات آنها لحاظ شود.

وی به سابقه این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: درباره آئین های خاص مربوط به گورستان های اقلیت ها، پیش از این با مرحوم آیت الله آقای سیدمهدی طباطبایی که از ساکنان منطقه بودند جلسات مفصلی داشتیم و قرار بود ایشان و روحانیان ارمنه و مسیحیان ذیربط درباره مسائل و آئین های بازسازی این گورستان ها وارد گفتگو شود که با درگذشت ایشان این مهم متوقف شد.  

 

مسجدجامعی افزود: در برخی از این گورستان ها هم شهروندان کشورهای دیگر دفن هستند که حتماً باید نظر و دیدگاه های وزارت خارجه مورد نظر قرار گیرد. ما به تنهایی نمی توانیم درباره این گورستان ها تصمیم بگیریم، زیرا کشورهایی که سربازان و شهروندانشان در آنجا دفن هستند متولی آن هستند و تصمیم گیری درباره آن فقط در حوزه مدیرت شهری نیست.

عضو شورای شهر تهران ضمن بیان این نکته که یک گورستان مهم دیگر این منطقه که همیشه از آن غفلت می شود، گورستان زرتشتیان است گفت: این گورستان، باغ بزرگ انار دارد و به قاعده هم است. مسئله ای که در منطقه و در این گورستان و نیز باغ وثوع الدوله که به نام خانه بزرگ آقا که برگرفته از سریال شهرزاد است، مشهور است و باغستان آنها وجود دارد، مشکل قنات های آن هاست که لایروبی نشده و یا آب آن ها در اختیارشان نیست. این موضوع مهمی است. مثلا مهم ترین مسئله باغ وثوق الدوله این است که آب قنات قطع شده است این را هم باید گفت که برای کوشک این باغ و تجهیز آن که به عنوان بوستان کودکان مورد بهره برداری قرار گیرد طرحی در دست آماده شدن است.

مسجدجامعی با اشاره به این که در منطقه چهارده عرصه عمومی و کیفیت فراگیری اجتماعی در حال آسیب دیدن است بیان کرد: این معضل به دلیل وجود مکان های دروازه دار یعنی شهرک هایی است که خاص ساخته شده اند و ورود به آنها برای عموم آزاد نیست و طبعاً ساکنان آن هم نمی توانند با فضای عمومی منطقه نسبتی برقرار کنند.

در واقع ساکنان این شهرک ها و اهالی منطقه، از یکدیگر جدا افتاده اند که انسجام فضای عمومی را به هم می زنند. این شهرک ها از شهر فاصله می گیرند و از منطقه گسسته اند.

وی در پایان گفت: رسیدگی به این معضل که این شهرک ها را از منطقه و ساکنان منطقه را از این شهرک ها جدا کرده ضروری است و لازم است نوعی مراوده شهری پدید آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ 8 بهمن 98، کد مطلب: 1338751: www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
این مسأله باید از اولویت های برنامه های مسئولان اجرایی منطقه باشد تا با رفع آن بسیاری از نارضایتی ها و مشکلات محله که ریشه در این معضل دارد برطرف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین