پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۸۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
اگر در کشور، کسی منکر فساد شد، در بی فکری یا فاسد بودن خودش فورا شک کنید. کشور آلودگی بالا به فساد ریز و درشت دارد و وظیفه هر شهروند متعهد، انقلابی، آگاهی است که به سهم خود با این مسئله برخورد قانونی نموده و بستر را برای سالم سازی و افزایش هزینه فساد برای مفسدین، فراهم نماید. تونل ۲۰ هزار میلیارد تومانی، هرچه باشد یعنی یک سوم بودجه شهرداری تهران؟! آیا ورای هزینه این طرح، اولویت اثرگذاری هایش مشخص شده است و می‌ارزد؟ در شهرداری تهران در طول سنوات جستجو کنید، صد‌ها برنامه و پروژه کم اولویت و پر هزینه می‌بینید که بنوعی در لیست پروژه‌های اولویت دار جا داده شده است. مثلا مسیر دوچرخه سواری و دوچرخه‌های نارنجی عمومی. پیشنهاد دهنده و ناظر این پروژه چه کسی بوده است؟ چرا الان کاربردی ندارد؟ بهتر است خودمان را گول نزنیم و در روند فساد ستیزی با کسی تعارف نداشته باشیم. البته اگر اعتقادات ملی و دینی داریم.
شعار سال: شهرداری تهران طراحی فاز مقدماتی یک تونل ترافیکی جدید برای خودروسوار‌ها را در حالی نهایی کرده که تنگنای مالی مترو هنوز برطرف نشده و پیشرفت چندانی در وعده‌های مترویی صورت نگرفته است.

 ایده ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان به صورت یک تونل دو طبقه از شورای چهارم در مدیریت شهری مطرح شد، اما با توجه به اینکه فاقد اولویت شناخته شده بود هیچ گاه در دستور کار اجرا قرار نگرفت.
 
پروژه‌های بزرگ، رانت بزرگ یا خدمات بزرگ؟ ساخت تونل ۲۰ هزار میلیارد تومانی؟
اما با وجود عقب ماندگی شدید برنامه‌های توسعه مترو در سال‌های اخیر، مدیریت شهری اکنون قصد دارد ساخت یک پروژه بزرگراهی زیرسطحی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان را کلید بزند و فاز مقدماتی طراحی آن به پایان رسیده است.
 
پروژه‌های بزرگ، رانت بزرگ یا خدمات بزرگ؟ ساخت تونل ۲۰ هزار میلیارد تومانی؟
هرچند شورای شهر تهران محل تامین مالی این پروژه را در بودجه مصوب امسال «مشارکت» عنوان کرده، اما مسئله این است که اگر ظرفیتی برای جلب مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد، چرا با در نظر گرفتن مشوق‌های گوناگون به پروژه‌های اولویت دار حمل و نقل عمومی هدایت نمی‌شود؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تین نیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۴۸۳۳۹، www.tinn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین