پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
استاندار تهران از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در اسفندماه در سطح استان خبر داد و بر ضرورت پرهیز از واکنش‌های هیجانی درباره کروناویروس و لزوم راه‌اندازی قرارگاه پدافند زیستی در این زمینه تاکید کرد.

شعارسال: انوشیروان محسنی بندپی در جلسه پدافند غیرعامل با اشاره به ایام دهه فجر گفت: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی مرهون رهبری داهیانه امام راحل(ره)، همدلی و وحدت ملت انقلابی بود که افتخار و سربلندی را برای همه مسلمانان جهان به ارمغان آورد.

 

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی شرایطی پیش آمد که امید به زندگی افزایش پیدا کند و شاهد کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار باشیم. از زمانی که مراقبت‌های اولیه تعریف شده در وزارت بهداشت اقدامات خوبی صورت گرفته است البته باید رویکرد جدیدی نسبت به مسائل پیشگیرانه و بهداشتی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل گفت: اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست که هم به لحاظ آمادگی و نوع کار و هم با توجه به توطئه های بسیاری که کشورهای غربی علیه کشور ما در حال تدارک هستند، باید از آمادگی لازم برخوردار شویم. از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، جمهوری اسلامی در هیچ مقطعی از توطئه های دشمنان در امان نبوده است؛ از این رو مقاومت و پایداری در کنار وحدت جامعه و مداخلات به هنگام مقام معظم رهبری شرایطی را فراهم کرده تا به امروز همواره سربلند از این توطئه ها بیرون آمدیم.

 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری رزمایش‌های پدافند غیرعامل این است که ضمن ارزیابی از توان، در بُعد فردی و دستگاهی نیز از آمادگی بالایی برخوردار باشیم. در موضوع توانمندی پدافند غیرعامل هم به لحاظ  فناوری و هم بهداشت و درمان از امکانات خوبی برخوردار هستیم، اما به لحاظ یکپارچه‌سازی و استفاده از همه این ظرفیت‌ها در یک کار تیمی باید برخی ملاحظات را مورد توجه قرار داد.

 

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویروس کرونا گفت: جهت حفظ سلامت آحاد جامعه باید اقدامات همه جانبه‌ای را انجام دهیم که یکی از آنها تقویت همکاری‌های بین بخشی است. در این راستا باید همه دستگاه ها کمک کنند تا وزارت بهداشت تولیت سلامت را به درستی ایفا کند. سازمان جهانی بهداشت تا کنون در سه مورد از جمله فلج اطفال، ابولا و ویروس کرونا هشدار جهانی اعلام کرده است؛ از اینرو باید از همه امکانات و ابزارها استفاده کنیم. همچنین اعتماد را در جامعه افزایش دهیم و از اظهارنظر غیررسمی پرهیز کنیم.

 

وی افزود: در مورد کرونا نباید واکنش‌های هیجانی و احساسی داشت بلکه باید به شکل کارشناسی شده آمادگی لازم را داشته باشیم. ضمن اینکه در مورد رعایت بهداشت فردی، تامین دارو و واکسن جهت مقابله و پیشگیری اقدامات لازم انجام شود. قرارگاه پدافند زیستی راه‌اندازی شود و در مورد فرودگاه امام خمینی(ره) نیز تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تامین شود. به علاوه واحدهای ارتش و سپاه آمادگی لازم را داشته باشند تا همه جانبه پیش بینی‌ها و اقدامات مقتضی انجام شود.

 

در بخش دیگری از این جلسه سردار زارعی-  جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر ضرورت برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل طبق تقویم سالانه تاکید کرد و افزود: در مورد زیرساخت‌های هسته‌ای، شیمیایی و صنعتی به دلیل فرآیندها و اقدامات دشمن و وقوع حوادث محتمل برگزاری رزمایشی در این زمینه در سازمان پدافند از اولویت برخوردار است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه تقریبا هر ماه حادثه و مناسبتی پیش رو داریم، بنابراین ضروری است همچون دیگر کشورها برنامه رزمایش را طبق قالب تقویمی در کشور برگزار کنیم. مشاهدات نشان می‌دهد که افراد نگرانی‌هایی دارند که برای رفع نگرانی ها باید رزمایشی با آمادگی کامل برگزار شود که مردم با دیدن آمادگی و توانمندی ما قوت قلب پیدا کرده و اندکی از نگرانی‌های آن‌ها کاسته شود.

 

وی ادامه داد: احساس ضعف در دستگاه‌های اجرایی چندان زیبنده رزمایش نیست و بنابراین بدون تعلل باید نسبت به برگزاری رزمایش اقدام کنیم. در صورت نهادینه شدن برگزاری رزمایش، ذهنیت مردم نیز تقویت خواهد شد.

 

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13بهمن1398، کدخبر: 98111309301: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
مردم خیلی ترسیدن باید رسیدگی ویژه از این موضوع صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین