پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
مدیر عامل سازمان انتقال خون لرستان گفت: بانوان لرستانی با اهدا 10.5 درصد از خون خود توانستند رتبه نخست اهدا خون در کشور را از آن خود کنند.

شعارسال: دکتر امیرحسین تروند مدیر عامل سازمان انتقال خون لرستان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی تاسیس سازمان انتقال خون کشور گفت: بانوان لرستانی با اهدا 10.5 درصد از خون خود توانستند رتبه نخست اهدا خون در کشور را از آن خود کنند.

                                     

وی ضمن ارائه آماری از وضعیت اهدا خون در لرستان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، 16 هزارو چهارصد و یازده نفر برای اهدا خون به مراکز سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد 13 هزار نفر شرایط اهدا خون را داشتند.

 

تروند افزود: از این تعداد، 10.13 درصد اهدا کنندگان خانم و 25.76 درصد اهدا کنندگان کسانی بودند که برای بار اول مراجعه کرده بودند؛ 47.7 درصد را اهدا کنندگان مستمر و 26.5 درصد از این تعداد را افراد با سابقه تشکیل داده اند.

 

مدیر عامل سازمان انتقال خون لرستان با اشاره به کاهش اهدا خون نسبت به مشابه سال گذشته افزود: نسبت به سال گذشته در چهار ماه نخست سال با کاهش پنج درصدی اهدا خون مواجه شده ایم و نسبت به 10 روز اول ماه رمضان سال گذشته نیز کاهش 3.5 درصدی خون را داشته ایم.

 

وی در خصوص کمبود اعتبارات در سازمان انتقال خون نیز اظهار داشت: بحث اعتبارات یکی از معضلات اصلی است که سازمان اتقال خون را تحت تاثیر منفی قار داده است.کاهش 50درصدی فروش نفت تاثیر مستقیمی بر بودجه دستگاه ها وارد کرده است که سازمان انتقال خون بیش از سایر دستگاه ها از این شرایط تاثیر پذیرفته است.

 

تروند با اشاره به تعطیلی برخی پایگاه های سیار انتقال خون لرستان گفت: به جز پایگاه انتقال خون شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و همکاری خوب شهرستان نورآباد مابقی پایگاه های انتقال خون استان به دلیل نبود بودجه و عدم تامین اعتبار تعطیل هستند.

 

به گفته مدیر عامل انتقال خون لرستان، پایگاه های انتقال خون لرستان توانستند در شب های قدر هر شب به میزان 136 واحد خون از اهدا کنندگان دریافت کنند.

 

وی در پایان گفت: اگر مشکل بودجه سازمان انتقال خون حل شود به زودی شاهد جذب نیرو در سازمان و راه اندازی مجدد پایگاه های سیار در شهرستان ها خواهیم بود.»

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 5901: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین