پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
ظواهر امر نشان می‌دهد که قلعه‌نویی از نیمکت فاصله گرفته است. سرمربی سپاهان تا پیش از این حضورش در تیم ملی را منوط به رضایت مسئولان سپاهان اعلام کرده بود. حالا که این باشگاه مخالفت کرده به نظر می‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال باید تصمیم دیگری بگیرند.

شعار سال : دوشنبه شب یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران خبر داد. انتشار این خبر در شرایطی بود که طی روزهای گذشته در محافل خبری از قطعی شدن حضور قلعه نویی در تیم ملی خبر داده بود.
بزرگترین مشکل قلعه‌نویی برای حضور در تیم ملی، قرارداد او با باشگاه سپاهان بود. قلعه نویی پیش از شروع این فصل از مسابقات لیگ برتر شاید فکرش را نمی‌کرد که یک روز مارک ویلموتس اخراج شود و فدراسیون از او بخواهد که روی نیمکت تیم ملی بنشیند وگرنه حتماً بند جدایی از تیم در صورت «پیشنهاد از تیم ملی» را در قراردادش می‌گنجاند.
مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان بارها به صراحت اعلام کرد که قلعه نویی با این باشگاه قرارداد دارد و طرفین از عملکرد هم راضی هستند. قلعه‌نویی حضورش در تیم ملی را منوط به گرفتن رضایت باشگاه از سوی فدراسیون نشین‌ها کرد و سپاهان هم روی موضع خود مبنی بر عدم جدایی این مربی تاکید داشت.
سرانجام کار تا جایی بالا گرفت که کارخانه فولاد مبارکه سپاهان هم وارد ماجرا شد و طرف باشگاه زیرمجموعه خود را گرفت. روابط عمومی کارخانه با انتشار پیامی بر حفظ سرمربی سپاهان و عدم حضور وی در تیم ملی تاکید کرد: «مجموعه بزرگ فولاد مبارکه اصفهان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و تأمین نظر هواداران باشگاه سپاهان، ادامه حضور جناب آقای قلعه نویی در سپاهان به‌عنوان یک سرمربی پر افتخار را لازم دانسته، اعلام می‌دارد همچون گذشته همگام با مردم و هواداران برای ادامه حس امید و قهرمانی این تیم همه تلاش خود را جهت حفظ آرامش و سربلندی نام این باشگاه معطوف خواهد کرد. امیدواریم با حمایت‌های هواداران و مسئولین محترم، تیم پر افتخار سپاهان همچنان نویدبخش امید روزهای پرنشاط برای مردم و طرفداران این تیم پر افتخار باشد.»
اسلامیان: سرمربی به زودی معرفی می‌شود
البته دیروز محمود اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری مهر در واکنش به مخالفت کارخانه فولاد مبارکه عنوان داشت: نمی‌توانم چیز دقیقی بگویم. دارد بحث می‌شود و هیچ چیزی قطعی نیست. این مسئله‌ای است که آقای بهاروند یا علوی باید به آن پاسخ بدهند. سپاهان هم در کورس قهرمانی است. اجازه بدهید تا چند روز آینده همه چیز مشخص می‌شود.
اسلامیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موارد دیگری نیز اشاره داشت. او گفت: کی‌روش بهترین مربی خارجی ایران بود. اگر می‌گذاشتند این مربی را حفظ می‌کردیم، الان این مشکلات نبود. یک عده از دولتمردان فشار آوردند و این بازی را راه‌انداختند که کی‌روش برود. حتی اگر ۶ ماه پول کی‌روش را دیر می‌دادیم قبول می‌کرد. دو، سه مربی خارجی به خاطر تحریم‌ها از ایران فرار کردند ولی کی‌روش موقعی که تحریم می‌شدیم می‌ایستاد و از ورزش و کشور ایران دفاع می‌کرد. کی‌روش می‌دانست که این حرف‌ها برایش تبعات دارد و ممکن بود از سوی عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا دچار مشکل شود ولی سر این قضایا می‌ایستاد و بیانیه می‌داد. ببینید با این آدم موفق چه کار کردند. وی افزود: وقتی فشار از حد می‌گذرد، کار سخت می‌شود. این یک اشتباه استراتژیک بود که رخ داد. خیلی از داخلی‌ها هم در این اتفاق بی‌تأثیر نبودند. کی‌روش دلش با این کشور (ایران) بود و به ما خدمت کرد. او با هر شرایطی می‌ساخت. زمانی که مهدی تاج سکته کرده بود و من با کی‌روش برای حضورش در جام ملت‌های آسیا مذاکره کردم، پیشنهادمان ۶ ماهه بود. تصور کنید کی‌روش در آن سطح با پیشنهاد ۶ ماهه مواجه شد ولی در نهایت راضی شد و ایران را رها نکرد. او همه جوره با ما راه می‌آمد بخصوص در بحث مقابله با تحریم‌ها که خیلی از ایران حمایت کرد.
چه کسی سرمربی تیم ملی می‌شود؟
ظواهر امر نشان می‌دهد که قلعه نویی از نیمکت فاصله گرفته است. سرمربی سپاهان تا پیش از این حضورش در تیم ملی را منوط به رضایت مسئولان سپاهان اعلام کرده بود. حالا که این باشگاه مخالفت کرده به نظر می‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال باید تصمیم دیگری بگیرند.
دیروز برخی منابع خبری مدعی شدند که احتمالا وحید‌هاشمیان دستیار مارک ویلموتس برای دو بازی فروردین ماه به طور موقت هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. در این صورت رئیس‌جدید فدراسیون فوتبال می‌تواند در انتخاب مربی تیم ملی نقش داشته باشد چرا که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال 25 اسفند برگزار می‌شود.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار 15 بهمن 98 ، کد خبر : 181505 ، kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
دست مدیران سپاهان درد نکنه تیم ملی رو نجات دادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین