پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
تقریبا تمامی پروازها از/به به چین با محدودیت های سنگینی مواجه شده اند اما در کشورمان متاسفانه هنوز هم شاهد برقراری پرواز بین ایران و چین توسط چند شرکت هستیم.
شعارسال: شیوع ویروس کرونا تمام کشورها را وادار به تدابیر امنیتی شدیدی برای حفظ جان شهروندان خود کرده است. بسیاری از کشورها شهروندان خود را از چین خارج کرده اند و حتی برخی فروشگاه های خود را در این کشور به حال تعطیل در اورده اند.
 
به گزارش سلامت نیوز تقریبا تمامی پروازها از/به به چین با محدودیت های سنگینی مواجه شده اند اما در کشورمان متاسفانه هنوز هم شاهد برقراری پرواز بین ایران و چین توسط چند شرکت هستیم.
 
تصاویر منتشره از سوی شهروندان در شبکه ها ی اجتماعی و همچنین لیست ورودی ها و خروجی های سایت فرودگاه امام خمینی گویای همین امر است.
 
در گفتگوی خبرنگار سلامت نیوز با یک منبع آگاه وی ادامه این پرواز ها را به دلیل فشار شرکت های خودروسازی برای واردات قطعات های تک دانست.موضوعی که با سلامت مستقیم جسمی و روانی مردم در ارتباط است و حتی میتواند به عنوان یک مورد اضطراری در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود.
 
یک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که برقراری این پروازها به کشور چین به دلیل فشار شرکت های خودرو سازی برای واردات قطعات های تک این صنعت است.
 
وی که نخواست نامش فاش شود خاطر نشان کرد : در صورت لغو پروازها واردات قطعات خودرو شرکتهای خودروسازی برای ادامه تولید خودرو با مشکل جدی مواجه می شود هرچند این موضوع که همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار داده هرگز نمیتواند دلیل موجهی برای این امر باشد.
 
دکتر کیانوش جهانپور،رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، در واکنش به فشار صنعت خودروسازی برای واردات قطعات های تک از طریق پروازهای کشور چین با اظهار بی اطلاعی از این موضوع گفت:« اگر پروازهایی غیر از پروازهای اضطراری برای انتقال ایرانیانی باشد که به نوعی در برخی مناطق چین گرفتار شده اند قابل قبول نیست .با توجه به اینکه این کار خلاف مصوبه دولت است فکر هم نمی کنم غیر از این موارد ، مورد دیگری وجود داشته باشد .ولی اطلاعات بیشتر و اینکه آیا پروازی انجام می گیرد یا خیر و اگر انجام می گیرد به چه دلیلی این پروازها صورت گرفته است را وزارت راه باید پاسخگو باشد.»
 
وی در پاسخ به اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده اگر پروازها به چین ادامه داشته باشد به این مسئله ورود می کند، مشخصا چه اقدامی قرار است انجام گیرد و آیا وزارت بهداشت این پرونده را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع می دهد، گفت:«دولت درباره منع پروازها به چین مصوبه دارد و سیر اجرای مصوبات دولت مشخص است و ربطی به شورای عالی امنیت ملی ندارد. مواردی که خلاف مصوبه دولت انجام گیرد از سوی هر شرکت یا فردی ، به دولت ارجاع می شود و دولت پیگیری می کند.»
 
وی با اشاره به پرواز امروز به چین که برای بازگرداندان دانشجویان ایرانی گرفتار در ووهان چین انجام گرفته، گفت:« اگر پرواز تجاری یا توریستی مستقیم به چین برقرار باشد پذیرفتنی نیست اما اینکه ایرانیانی در چین گرفتارهستند و به هر دلیلی می خواهند به کشور برگردند نباید راه برگشت آنها به کشورشان مسدود شود ما در قبال سلامت تک تک ایرانیان در هر کجای دنیا مسوول هستیم. تنها چیزی که دولت تا اطلاع ثانوی مجاز دانسته است پروازهای اضطراری برای انتقال ایرانیانی است که در کشورهای درگیر بیماری کرونا بخصوص چین هستند.»


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری سلامت نیوز   ،تاریخ انتشار:   15 بهمن    1398،کدخبر:  288799  ،www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
مافیا خودروسازی در همه جا با قدرت پیروز بازی های کشور در اقتصاد هستش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین