پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید خودروسازان باید شیوه ثبت نام در طرح های پیش فروش خود را تغییر دهند زیرا در حال حاضر سوداگران در بازار جولان داده و مردم عادی از این طرح‌ها سودی نمی‌برند.

شعار سال: رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: کمیسیون صنایع و معادن در ماه‌های اخیر با برگزاری جلسات متعدد به دنبال تامین نقدینگی مورد نیاز  خودروسازان بود تا در ماه‌های پایانی سال از اُفت تیراژ تولید آنها و افزایش قیمت‌ها در بازار جلوگیری کنند.

افزایش تقاضا در ماه‌های پایانی سال خودرو را گران کرد

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده در ماه‌های پایانی سال تقاضا در بازار افزایش یافته و خودرو گران می‌شود، افزود: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد مجلس و کمیسیون صنایع و معادن درباره شیوه ثبت نام خودرو در طرح‌های پیش‌فروش تاکنون خودروسازان ساز و کار مناسبی برای تخصیص خودرو به مصرف کنندگان واقعی در نظر گرفته نگرفتند.

وی اظهار کرد: اگرچه خودروسازان با برخی راهکارها به دنبال تحویل خودرو به مصرف کنندگان واقعی هستند اما سوداگرانی که به دنبال خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار هستند از خودروسازان چند گام جلوتر بوده و بر اوضاع مسلط هستند.

سوداگران بر بازار خودرو مسلط شدند

نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از عملکرد خودروسازان در طرح‌های پیش فروش خودرو، اضافه کرد: این شرکت‌ها تاکنون ساز و کار مناسبی برای ثبت‌نام مردم و مصرف‌کنندگان واقعی در نظر نگرفتند و مردم از این روند گلایه‌مند بوده و مدعی هستند پس از باز شدن سیستم حتی یک نفر نیز نمی‌تواند در این طرح‌ها ثبت‌نام کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید شیوه ثبت نام در طرح های پیش فروش خود را تغییردهند زیرا در حال حاضر سوداگران در بازار جولان داده و مردم عادی از این طرح‌ها سودی نمی‌برند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ماشین3، تاریخ انتشار: 13بهمن1398 ، کدخبر: 20857: www.mashin3.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین