پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
سومین مرحله از طرح استعدادیابی فوتبال در مناطق حاشیه شهر با استقبال خوب خانواده ها انجام شد.

شعار سالتردیدی نیست که بیشترین استعدادهای ناب فوتبالی از زمین های خاکی در مناطق کم برخوردار ظهور کردند و بعدها به یک ستاره تبدیل شدند؛ استعدادهایی که حتی هزینه رفتن به کلاس های آموزشی فوتبال را نداشتند و فقط با عشق و علاقه و پشتکار توانستند به بالاترین سطح فوتبال ایران راه یابند.در زمان های گذشته خبری از مدرسه فوتبال و پایگاه های استعدادیابی برای بروز استعدادها نبود؛ اما زمین های خاکی حاشیه شهر تبدیل به ویترین استعدادهای ناب فوتبالی شده بود. بچه هایی که از توپ های چهل تکه و کفش های استوک دار محروم بودند، ولی پابرهنه هایی بودند که برای رقصاندن توپ های پارچه ای مهارت فوق العاده ای داشتند.
در فوتبال خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد هم
نمونه هایی زیادی از جمله خداداد عزیزی ، رضا عنایتی و ... داریم که فوتبال خود را از مناطق حاشیه شهر شروع کردند و استعداد فوتبالی خود را به رخ دیگران کشیدند. لذا همه کارشناسان به این  موضوع اذعان دارند که مناطق حاشیه شهر معدن استعداد است و می تواند آینده فوتبال استان را تضمین کند، به شرطی که برنامه ای مدون و منظم برای استعدادیابی و مهم تر از آن پرورش و تربیت بازیکنان مستعد باشد که به حال خود رها نشوند. کاری که اکنون کمتر باشگاه و مدرسه فوتبالی آن را انجام می دهد و بیشتر به دنبال درآمد زایی خود هستند. اما خوشبختانه هیئت فوتبال خراسان رضوی از تابستان امسال طرح استعدادیابی در مناطق حاشیه شهر را کلید زد و سومین مرحله آن را نیز دیروز برگزار کرد که طرحی ارزشمند در زمینه شناسایی استعدادهای فوتبالی است.
کمپ آموزشی
مسئول کمیته جوانان و توسعه فوتبال خراسان رضوی با بیان این که تاکنون سه مرحله از طرح استعدادیابی فوتبال مختص بچه های زیر 12 سال را در مناطق حاشیه شهر مشهد برگزار کرده ایم، می گوید: اولین مرحله استعدادیابی را در زمین چمن مجموعه ورزشی شهید جعفریان واقع در ابتدای بولوار شهید آوینی (گلشهر) با حضور 200 نفر از بچه های بومی منطقه برگزار کردیم. سید خلیل موسوی با اشاره به این که در مرحله اول شاهد استقبال بسیار خوب خانواده ها بودیم، می افزاید:این طرح به صورت کاملا رایگان انجام می شود و هیچ هزینه ای از بچه ها دریافت نمی شود.  مرحله دوم را  نیزدر مجموعه ورزشی نصرت واقع در بولوار حر(معروف به محله ساختمان) با حضور 250 بازیکن برگزار کردیم. وی با اشاره به این که سومین مرحله طرح استعدادیابی را دیروز(جمعه) باز هم در منطقه آوینی(گلشهر) با حضور 150 بازیکن برگزار کردیم، اظهار می کند:این طرح استعدادیابی با هدف توسعه فوتبال پایه استان و ارتقای جایگاه آن در کشور است که طی آن به استعدادهای مناطق کم‌برخوردار نگاه ویژه ای خواهیم داشت. هدف اصلی ما داشتن یک کمپ آموزشی مختص بازیکنان مستعد حاشیه شهر است.
حمایت از مستعدها
دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی نیز درباره اجرای این طرح استعدادیابی ، می گوید:در مناطق حاشیه شهر مشهد بهترین استعدادهای فوتبالی را داریم که نیاز به توجه و حمایت دارند. مناطقی که می توانند آینده فوتبال استان را تضمین کنند. بر این اساس تصمیم گرفتیم که با اجرای طرح استعدادیابی، بازیکنان مستعد را شناسایی کنیم و تحت حمایت قرار دهیم. این طرح کاملا رایگان است و نه تنها درآمدی ندارد، بلکه هزینه هم دارد. اما وظیفه خود دانستیم که با این کار بهترین فوتبالیست ها را پرورش دهیم و به بالاترین سطح فوتبال کشور معرفی کنیم. محسن حیدری با بیان این که طرح مذکور با حضور استعدادیاب ها و مربیان پایه فوتبال استان انجام می شود، می افزاید: بهترین های این استعدادیابی در قالب تیم منتخب استان هر هفته به تمرین می پردازند وسالانه  در اردوها و مسابقات رسمی و تدارکاتی شرکت خواهند کرد.
برنامه ای برای پرورش
یکی از استعدادیاب های فدراسیون فوتبال درباره اجرای این طرح، می گوید:یکی از کارهای ارزشمند و قابل توجه، همین طرح استعدادیابی در مناطق حاشیه شهر مشهد است که امسال آغاز شده است و امیدواریم تداوم داشته باشد.محمد بابایی می افزاید:مهم ترین نکته این است که این طرح در مناطق کم برخوردار مشهد برگزار می شود.طرح بسیار خوبی است؛ در گذشته بازیکنانی همچون خداداد عزیزی ، رضا عنایتی و ... از این مناطق تبدیل به ستاره شدند که قطعا باز هم بازیکنانی وجود دارند که با شناسایی آن ها می توان  زمینه معرفی آن ها را به بالاترین سطح فوتبال کشور فراهم کرد.  وی در ادامه تصریح می کند: نکته مهم دیگر این است که بازیکنان مستعد به حال خود رها نمی شوند و در تیم های منتخب استان به تمرین می پردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398، کدخبر: 233157، www.khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
رشد استعدادها تنها راه نجات ورزش کشور به خصوص فوتبال از این وضعیت فاجعه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین