پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد تومانی که حذف دفترچه‌های سلامت به دنبال خواهد داشت، می‌توانیم ۲۰ عدد ماهواره ظفر یک و دو دیگر بسازیم.

شعار سال:وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد تومانی که حذف دفترچه‌های سلامت به دنبال خواهد داشت، می‌توانیم ۲۰ عدد ماهواره ظفر یک و دو دیگر بسازیم.

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم آغاز بهره برداری از پایگاه برخط اطلاعات بیمه شدگان درمان کشور که با حضور وزیر بهداشت و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت برگزار شد گفت: این پایگاه در ابتدا نیاز به یک اسم مناسب دارد تا به آن خطاب شود و از یاد مردم نرود. پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور ۲۵ امین پایگاه هویتی مهم کشور است که آیدی‌ و اطلاعات سلامت کلیه ایرانیان را در خود جمع آوری کرده است.

وی در ادامه به خاصیت‌های این پایگاه برای مردم اشاره کرد و گفت: یکی از خواص آن است که از شر دفترچه‌های بیمه کاغذی رها می‌شوند. طبق اطلاعات ما هزینه سالانه چاپ دفترچه بیمه ۴۰۰ میلیارد تومان است که با راه اندازی این پایگاه می‌توانیم انتظار صرفه‌جویی چنین رقم بزرگی را داشته باشیم. برای آن که مشخص کنیم با چه عدد بزرگی مواجه هستیم باید بگویم با ۴۰۰ میلیارد تومان که از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه به دست می‌آوریم می‌توانیم ۲۰ ماهواره ظفر یک و دو بسازیم.

او در ادامه خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه اطلاعاتی بیمه شدگان ایران منجر می‌شود که از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بار همپوشانی جلوگیری کنیم که به حفظ منابع کشور کمک می‌کند. علاوه بر آن که استفاده از اطلاعات این پایگاه منجر می‌شود تا بخشی از جعلیات از بین برود.

وی حسن دیگر استفاده از پایگاه برخط اطلاعات را متوجه پزشکان دانست و گفت: یکی از مشکلات اکنون پزشکان دریافت با تاخیر حق الزحمه خود توسط بیمه‌هاست. در صورتی که در نظام الکترونیکی اگر پزشکی به شکل درست به عنوان مثال در مکانیزم تامین اجتماعی اطلاعات را ثبت کنند تا ۶۰ درصد پول نسخه را نقدا دریافت می‌کند.

آذری جهرمی ادامه داد: اجرای این پروژه ۲۵ درصد راه اجرای پرونده الکترونیک سلامت را طی می‌کند البته اشکالات کوچکی نیز متوجه آن است؛ به عنوان مثال در حال حاضر ضریب نفوذ این پایگاه کمتر از ۱۰ درصد است که این میزان باید افزایش یابد. برای آن که بخش خصوصی مجبور باشد از این پایگاه استفاده کند، باید قانونی وجود داشته باشد البته در این زمینه دو راه حل نظام انگیزشی و نظام اجبار نیز وجود دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:21بهمن1398،کد خبر: 98112115660،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین