پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
امیر حاتمی گفت:ماهواره‌برها هیچ ارتباطی با بحث موشکی ندارد و موضوعی کاملا غیردفاعی و غیرنظامی است.

شعار سال:"امیر سرتیپ امیر حاتمی" صبح امروز چهارشنبه بعد از جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آمریکا مدعی شده که راهبرد ترامپ به ایجاد ائتلاف برای خاتمه دادن به برنامه موشکی ایران منجر شده است؟ افزود: ماهواره بر در دنیا روشن است و ارتباطی به بحث موشکی ندارد. در بحث موشکی هم آن چیزی که درواقع منع شده ساختن و پرداختن به موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که در جمهوری اسلامی چنین چیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام موشک های ما که به آنها افتخار می کنیم و یک مولفه مهم قدرت دفاعی و نظامی ایران است با کلاهک جنگی متعارف استفاده می شود. دقت آنها بسیار بالا است و آمریکایی ها آن را در عین الاسد به خوبی لمس کردند و ما نیاز به چیزی دیگری نداریم . موشک های ما دقیق با کلاهک متعارف است.

وزیر دفاع تاکید کرد: موضوع ماهواره بر و ماهواره هیچ ارتباطی به این بحث ندارد و یک موضوع غیرنظامی است، ممکن است ماهواره ای با اهداف دفاعی هم استفاده کنیم ولی ماهواره بر یک موضوعی کاملا غیردفاعی است و حق مسلم و قطعی ملت ایران است و ماهم در این چارچوب این برنامه را به باقدرت پیش می بریم و هیچ منعی در دنیا برای آن وجود ندارد مثل همه کشورهایی که این کار را انجام می دهند.

وی درباره پرتاب ماهواره ظفر و زمان آن هم گفت: ظفر ۲ با توجه به وزنی که دارد با ماهواره برسیمرغ پرتاب می شود که امیدواریم اوایل سال آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم.

امیر حاتمی افزود: ماهواره بر سیمرغ و ماهواره ها همچنان موضوعات تحقیقاتی ما است و حتما این تحقیقات تا جایی که به ثبات برسد و بتوانیم این کار را به طور پایدار انجام دهیم ادامه پیدا خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 بهمن ماه1398، کد خبر:www.irna.ir،83671910

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
حالا که سقوط کرده هیچ کس مسئولیتش و به عهده نمیگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین