پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۶۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
حسینی گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی است تا فضا‌های آموزشی به حد مطلوب برسد.

شعار سال: سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پروش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه گام نخست برای نیل به فضای مطلوب آموزشی در حوزه استثنایی در دهه مبارک فجر امسال با کمک نیکوکاران برداشته شد، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، نیاز به وجود ۲۱۰ مدرسه استثنایی است تا فضا‌های آموزشی به حد مطلوب برسد.

 
او سرانه کنونی فضای آموزش و پرورش استثنایی کشور را ۱۰ مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: ارتقا این شاخص به حد مطلوب نیازمند افزایش ۲.۵ برابری است.

 حسینی افزود: استاندارد فضا‌های آموزش و پرورش استثنایی  باید بالای ۲۵ مترمربع باشد که هم‌اینک در ایران ۱۰ مترمربع است.

معاون وزیر آموزش و پروش  گفت: دانش‌آموزان استثنایی کشور در سطح هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۵۰۰ مدرسه پشتیبان و ۱۴ هزار مدرسه عادی مشغول تحصیل هستند.
 
او با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی برای نظام آموزش و پرورش ۸.۳ مترمربع است،ادامه داد: این مساحت هم‌اینک در کشورمان ۵.۳ مترمربع است.

۲۵۳ هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در قالب هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و نیز هزار و ۴۰۰ مدرسه عادی در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1398، کدخبر: 7246157، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین