پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
بر اساس مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هر گونه ممنوعیت صدور مجوز و پروانه فعالیت‌های دام و طیور به دلیل اشباع و تنظیم بازار در هر قالبی از جمله «سیاست‌های راهبردی و برنامه ریزی تولید سالانه» لغو و ممنوع اعلام شد.

شعار سال:فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابلاغ مصوبات سی و پنجمین نشست هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پززشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، به منظور تسهیل در صدور مجوز و پروانه فعالیت‌های دامپروری و تولید در بخش طیور، هر گونه ممنوعیت صدور مجوز و پروانه فعالیت‌های مذکور به دلیل اشباع و تنظیم بازار در هر قالبی از جمله «سیاست‌های راهبردی و برنامه ریزی تولید سالانه» لغو و وضع مقررات مشابه را ممنوع اعلام کرد.

رئیس هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار همچنین اشاره کرده است که هرگونه ضابطه و تصمیم گیری در کمیته های ملی و استانی به منظور تغییر ظرفیت های مجوز و پروانه های بهره بردای لغو و وضع مقررات مشابه ممنوع شد.

متن این مصوبه به شرح زیر است.

هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در جلسه ۲۳ دی ۱۳۹۸ به استناد ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح زیر تصویب نمود:

الف- تسهیل در صدور مجوز و پروانه‌ فعالیت‌های دامپروری و تولید در بخش طیور

۱- هرگونه ممنوعیت صدور مجوز و پروانه فعالیت‌های دامپروری و تولید در بخش طیور به دلیل اشباح تنظیم بازار ، تعیین ظرفیت حداقل و حداکثر تولید برای متقاضیان در حوزه فعالیت‌های دامپروری و تولید در بخش طیور در هر قالبی از جمله سیاست‌های راهبردی و برنامه ریزی تولید سالیانه لغو و وضع قوانین مشابه ممنوع است.

۲- هرگونه ضابطه و تصمیم گیری در کمیته‌ها (ملی و استانی) به منظور تغییر ظرفیت مجوز و پروانه فعالیت‌های دامپروری و تولید در بخش طیور لغو و وضع مقررات مشابه ممنوع است

۳- وزارت کشاورزی مکلف است حداکثر تا یک ماه پس از این مصوبه ضوابط، شرایط و فرآیند مربوط به کسب و کارها (اعم از موجود و جدید) در حوزه فعالیت‌های دامپروری و تولید در بخش طیور را تهیه و به هیئت دولت ارائه نماید.

ب- اصلاح فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی و با رعایت مواد دو و سه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در راستای ایجاد وحدت رویه و تسهیل صدور مجوز و نظارت بر فعالیت های مشاغل خانگی دستورالعمل‌های نظارت‌های بهداشتی ویژه محصولات غذایی را متناسب با شرایط مشاغل خانگی ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه تهیه و به هیئت دولت ارسال نماید.

۲- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف مدت حداکثر ۲ ماه پس از ابلاغ این مصوبه نسبت به پیاده‌سازی مجوز مشاغل خانگی در درگاه‌های ملی مجوزهای کشوری اقدام نماید. به کلیه استعلام‌های مرتبط با صدور مجوز مذکور از همان درگاه پاسخ داده خواهد شد.

ج- مجوز سازمان سرمایه‌گذاری و حمایت‌های اقتصادی و فنی ایران

مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با شرایط و مراحل تعیین شده در درگاه ملی مجوز‌های کشور به آدرس www.g4b.ir به تصویب رسید و مقرر شد سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به عنوان مرجع صدور مجوز مذکور ظرف مدت زمان ۷ روز کاری از تاریخ دریافت درخواست صدور مجوز آن را بررسی نموده و هیئت سرمایه‌گذاری خارجی نیز موظف به پاسخگویی ظرف مدت ۱۵ روز کاری از تاریخ طرح در هیئت است.

قیمت مرغ , قیمت تخم مرغ , اتحادیه گوشت قرمز , وزارت جهاد کشاورزی , وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران ,
قیمت مرغ , قیمت تخم مرغ , اتحادیه گوشت قرمز , وزارت جهاد کشاورزی , وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران ,

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت خبری اگرود فود نیوز، تاریخ انتشار:28بهمن ماه 1398، کدخبر: www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین