پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی گفت: قانون محدود کننده نیروی موتور‌های دریایی باید لغو شود.

شعار سالدریادار پاسدار علیرضا تنگسیری طی سخنانی در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با تأکید بر اینکه برخی قوانین بخش دریایی کشور محدودیت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است، تصریح کرد: یکی از این قوانین، محدود سازی قدرت موتور قایق در محدودۀ ۹۵ اسب بخار است که مشکلات زیادی را برای مردم ساحل‌نشین ایجاد کرده است.
وی در حالیکه خواستار لغو این قانون از سوی مراجع ذی‌صلاح قانونی شد، افزود: یکی از دلایل ایجاد محدودیت قدرت موتورهای دریایی بحث مبارزه با قاچاق بود اما حالا باید پرسید که واقعاً چند درصد از قاچاق در آب‌های کشور با قایق‌های موتوری انجام می‌شود؟
دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه بخش زیادی از کشفیات اجناس قاچاق در شناورهای نسبتاً بزرگ و لنج‌ها صورت می‌گیرد، خاطر‌نشان کرد: ضعف موتورهای ۹۵ اسب بخاری جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد و برای حیثیت کشور هم خوب نیست.
وی با بیان اینکه کشورهای کوچک عربی حوزۀ خلیج فارس قایق‌های بزرگ و دو موتوره ۳۵۰ اسب بخاری دارای سیستم‌های ناوبری در اختیار دارند، تصریح کرد: عدم دسترسی به موتورهای قدرتمند صیادان را برای کشیدن تورهای انتظاری و ترال با مشکل جدی روبه رو کرده و سالانه تلفات انسانی را در میان آنها ایجاد می‌کند که تبعاتی اجتماعی و اقتصادی ناگواری دربر دارد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه، با بی‌منطق خواندن محدودیت قدرت موتور قایق‌ها، گفت: اگر قرار است مبارزه‌ای با قاچاق انجام شود قایق‌های تندرو در آخر فهرست قرار می‌گیرند.
وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال توسعه مردمی در بخش دریا باشیم، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران کاملاً قادر به کنترل قایق‌های با قدرت بیش از ۹۵ اسب‌بخار در شمال و جنوب کشور است.
دریادار تنگسیری ضمن اشاره به اینکه قایق‌های موجود در کشور دارای بدنۀ ضعیف، موتور کم‌توان و فاقد ناوبری هستند، وجود این شناورها را توهین به صیادان زحمتکش در شمال و جنوب کشور دانست و ادامه داد: مدیریت شناورها باید به شکل اساسی در کشور تغییر کند.
وی افزود: مدت‌هاست که در این رابطه با دستگاه‌های ذی‌ربط در حال مکاتبه و مذاکره هستیم ولی نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این نیرو در همکاری با وزارت دفاع توان تولید قایق‌های با سرعت ۱۰۰ نات و بیشتر را دارد، تصریح کرد: کمتر کشوری این توان را در اختیار دارد اما تولید انبوه آن و عرضه به مردم نیازمند همت همه ارگان‌های ذی‌ربط است.
دریادار تنگسیری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه استعمار ما را از دریا ترسانده و دور کرده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در اوج پیشرفت در صنعت دریایی و دریانوردی هستیم به شکلی که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در غرب آسیا نمونه هستند و مشابهی ندارند‌.
وی تأکید کرد: کارکنان ناوگان ملی کشور در عرصه دفاع مقدس پابه‌پای رزمندگان در خط مقدم جبهه مجاهدت کردند و به شهادت رسیدند.
دریادار تنگسیری در پایان یادآور شد: نیروی دریایی سپاه معتقد است که امنیت در آب‌های کشور با حضور مردم تأمین می‌شود، بنابراین باید مقررات دست و پاگیر و موانع حضور حداکثری مردمی رفع شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ: 29 بهمن 98، کد خبر: 86020، www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین