پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
نعمت احمدی گفت‌: برای اینکه مردم بدانند‌‌ آیا واقعاً 90 نفر از نماینده‌هایی که با رأی‌هایشان مجلس‌نشین شده‌اند از موقعیت خود سوءاستفاده کرده‌اند یا نه، قوه قضاییه باید به بحث ورود کند و با بررسی تک‌تک فعالیت این 90 نفر شفاف‌سازی کند که آیا تخلفی مرتکب شده‌اند یا خیر.

شعار سال: نعمت احمدی، حقوقدان درباره رد صلاحیت 90 نماینده مجلس با اتهام مالی اظهار داشت: اینکه شورای نگهبان به عنوان نهاد نظارت بر انتخابات از اتهام مالی نمایندگان مجلس خبر بدهد امری غیرقانونی تلقی می‌شود.

در واقع کسی را می‌توانیم متهم معرفی کنیم که شاکی‌ داشته باشد و دادگاه صالحه‌ای تشکیل شود و بعد از بررسی کامل پرونده،‌ قاضی رأی به تخلف بدهد. به همین دلیل قویاً رد صلاحیت با عنوان اتهام مالی را غیرقانونی می‌دانم.
 
کسی را می‌توانیم متهم معرفی کنیم که شاکی‌ داشته باشد و دادگاه صالحه‌ای تشکیل شود و بعد از بررسی کامل پرونده،‌ قاضی رأی به تخلف بدهد. به همین دلیل قویاً رد صلاحیت با عنوان اتهام مالی را غیرقانونی می‌دانم.

وکیل پایه‌یک دادگستری در ادامه سخنانش گفت:‌ در واقع شورای مرجع نظارت بر انتخابات و به گفته خودشان مرجع احراز صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری است. پس معلوم است نمی‌تواند به جای مرجع قضایی تصمیمی قضایی بگیرد و با شائبه یا توصیه این و آن رأی به تخلف کسی بدهد و او را از انتخابات یا هر فعالیت اجتماعی دیگری محروم کند. در واقع شورای نگهبان فعال مایشاست که این قانونی نیست.

احمدی افزود: پس برای اینکه مردم بدانند‌‌ آیا واقعاً 90 نفر از نماینده‌هایی که با رأی‌هایشان مجلس‌نشین شده‌اند از موقعیت خود سوءاستفاده کرده‌اند یا نه، قوه قضاییه باید به بحث ورود کند و با بررسی تک‌تک فعالیت این 90 نفر شفاف‌سازی کند که آیا تخلفی مرتکب شده‌اند یا خیر. چون قطعاً شورای نگهبان یا از دادگستری خبری شنیده یا از هیات‌های نظارت گزارش فساد را دریافت کرده‌ است. پس حق طبیعی مردم است که تکلیف‌شان را در قبال نماینده‌ها بدانند و همچنین بدانند به چه کسانی رأی داده‌‌اند.
 
برای اینکه مردم بدانند‌‌ آیا واقعاً 90 نفر از نماینده‌هایی که با رأی‌هایشان مجلس‌نشین شده‌اند از موقعیت خود سوءاستفاده کرده‌اند یا نه، قوه قضاییه باید به بحث ورود کند و با بررسی تک‌تکِ‌ فعالیت این 90 نفر شفاف‌سازی کند که آیا تخلفی مرتکب شده‌اند یا خیر.

او در ادامه توضیح داد: اگر تخلف نماینده‌هایی ثابت شود، هیچ ‌کدام‌شان دیگر حق شرکت در جلسه‌های مجلس را ندارند. حتی اگر مجلس به لحاظ تعداد شرکت‌کننده به سطح شکنندگی برسد. چون نمی‌توان به متخلفی اجازه داد برای مدت نزدیک به چهار ماه فرصت استیضاح وزیر داشته باشد و درباره مسائل مهم کشور رأی بدهد. در بحث تجارت، تاریخ توقف یک تاجر ورشکسته روزی است که نتواند به تعهداتش عمل کند و از آن روز همه معامله‌هایش باطل خواهد شد. پس کلیه رأی‌ها و کارهای نماینده از تاریخی که تخلف کرده است باطل می‌شود و وجاهت قانونی نخواهد داشت.

نعمت احمدی در پایان سخنانش گفت: برای اینکه مردم رأی غلط ندهند، قوه‌ قضاییه حتماً باید درباره این 90 نماینده شفاف‌سازی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 29 بهمن 98، کد مطلب: 25747: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
قوه قضاییه باید نظرات دقیقی روی کاندیدا ها قبل از تایید صلاحیت و انتخابات داشته باشه و با هیچ کس تعارف نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین