پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پنتاگون به حمایت از نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در شمال سوریه ادامه خواهد داد.

شعار سال: به نقل از آناتولی، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که پنتاگون به حمایت از نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضدداعش در شمال سوریه ادامه خواهد داد و در صورت لزوم هواپیماهایی را ارسال می کند اما این امر به معنای برقراری منطقه پرواز ممنوع نیست.

کوک افزود: به حمایت از نیروهای ائتلاف در سوریه ادامه خواهیم داد و این امر را هفته گذشته ثابت کردیم. من به جزئیات عملیات هوایی اشاره نخواهم کرد اما به انجام این کار ادامه خواهیم داد. در صورت لزوم با عملیات مشترک، از نیروهای هوایی خود برای حمایت از نیروهای ائتلاف استفاده خواهیم کرد.

فرمانده جدید نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه نیز پیش از این در صریح ترین هشدار علنی خود به مسکو و دمشق اعلام کرد که در صورت تکرار حمله هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه به مناطق استقرار نیروهای نظامی آمریکا، از نیروهای عملیات ویژه این کشور در شمال سوریه دفاع خواهد کرد.

ژنرال «استفان تاونسند» طی مصاحبه ای تلفنی با خبرگزاری سی اِن اِن از مقر فرماندهی خود در بغداد گفت که «به روسها در خصوص محل استقرار نیروهای خود اطلاع داده ایم و آنها نیز گفته اند که این اطلاعات را به دولت سوریه انتقال داده اند و فقط می گویم که چنانچه تهدیدی احساس کنیم، از خود دفاع خواهیم کرد.»

ژنرال تاونسند که هفته اخیر به فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه منصوب شد، این اظهارات را در واکنش به وقوع یک رویداد «غیرمعمول» در شمال سوریه اداکرد؛ رویدادی که طی آن جنگنده های ارتش سوریه به منطقه ای در مجاورت محل عملیات «نیروهای عملیات ویژه» آمریکاحمله کردند.

در پی این رویداد، نیروهای نظامی آمریکا به سرعت به تحرک درآمدند و گشت زنی هواپیماهای جت آمریکا در شمال سوریه افزایش یافت.

این ژنرال آمریکایی همچنین گفت که قصد دارد به اِعمال فشار بر گروه تروریستی داعش ادامه دهد و مدعی شد که ائتلاف ادعایی آمریکامی تواند «تا سال آینده داعش را در عراق و سوریه شکست دهد!»

این در حالی است که نیروهای عملیات ویژه بدون درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه در این کشور بوده و لذا این اقدام آمریکا بر خلاف قوانین بین المللی تلقی می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749103: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین