پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
مسئول دفتر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: میزگرد «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» به دلیل خلف وعده کاندیدا‌های اصلاح‌طلب لغو شد.

شعار سال: مریم آخوندی مسئول دفتر خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ، گفت: میزگرد «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» که قرار بود چهارشنبه ۳۰ بهمن با حضور خانم‌ها رهبر، الهیان، اکبری به عنوان کاندیدا‌های طیف اصولگرا و خانم‌ها مافی، جلودارزاده، اولاد قباد نمایندگان مجلس دهم و کاندیدا‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور بحث و بررسی پیرامون مطالبات و مسائل زنان و دختران در دانشگاه امیر کبیر برگزار شود به دلیل خلف وعده کاندیدا‌های اصلاح طلب لغو شد.

وی افزود: با توجه به رسالت کارگروه زنان انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر برای پیگیری مطالبات زنان و دختران جامعه از مسئولین پیش بینی شد تا در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی میزگردی با عنوان «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» در دانشگاه امیر کبیر برگزار شود. به همین منظور با پیگیری‌های صورت گرفته از اواسط بهمن ماه شش نفر از کاندیدا‌های زن شامل خانم‌ها اولادقباد، مافی، جلودارزاده، رهبر، الهیان و اکبری جهت حضور در این میزگرد اعلام آمادگی کردند.

آخوندی با بیان اینکه اعلام آمادگی خانم‌ها اولادقباد، مافی و جلودارزاده در میزگرد «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» برای ما خبر خوشحال کننده‌ای بود، چون بعد از گذشت چهار سال می‌توانستیم پاسخ سوالات و ابهامات فراوان خود در حوزه مسائل زنان را از زبان سه نماینده زن عضو فراکسیون زنان مجلس بشنویم، اما این خوشحالی زیاد دوام نیاورد، اضافه کرد: خانم‌ها مافی و جلودارزاده چند روز قبل از برنامه، طی تماس مجددی که با آن‌ها داشتیم با ادبیاتی که گویی قشر دانشجو و نخبه کمترین اهمیتی برایشان ندارد، گفتند: زمان شان را در جا‌های دیگر پر کرده اند و باید برای تبلیغ به ستاد هایشان بروند به همین دلیل در میزگرد «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» حضورنمی یابند.

وی تصریح کرد: یکی از این بزرگواران هم که حتی به خود زحمت نداده بودند با ما تماس بگیرند و عدم امکان حضورشان را اطلاع دهند، در نهایت کم لطفی در برابر درخواست ما برای توضیح علت این بدقولی، تلفن خود را قطع کردند و در همین ابتدای انتخابات نشان دادند شعارهایشان قرار نیست به مرحله عمل برسد و از طرفی هم ارزشی برای قشر دانشجو قائل نیستند و بین شنیدن مطالبات دختران و حضور در جایی که برایشان رای بیشتری دارد، دومی را انتخاب میکنند.

آخوندی تصریح کرد: در تماس مجدد با دفتر خانم اولادقباد پس از آنکه از عدم حضور دو کاندیدای اصلاح طلب دیگر در میزگرد مطلع شدند عنوان شد حضور تک نفره خانم اولادقباد در برابر سه خانم دیگر که منتقد ایشان هستند، آن هم در این بازه انتخابات، به صلاح نیست.

وی افزود: متاسفانه معلوم نیست که نمایندگان دعوت شده به میزگرد «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» چه نگاهی به عملکرد شان دارند که این چنین از حضور در جمع مخالف واهمه دارند؟ به هر روی بحث این است که چگونه میتوان از نمایندگانی که صلاح خود را در این میبینند که پشت در‌های بستهی اتاق هایشان بنشینند و برای زنان ایرانی نسخه بپیچند، انتظار کارآمدی و نمایندگی داشت. آیا این اشخاص انتظار دارند مجدداً مورد اعتماد و انتخاب مردم قرار بگیرند؟

آخوندی با بیان اینکه اگر نمایندگان دعوت شده به میزگرد «زنان مجلس پاسخ می‌دهند» کارنامه ی قابل دفاعی دارند چرا برای دفاع از عملکر خود در جمع دانشجویی حضور نمی‌یابند، گفت: متاسفانه بار دیگر بر ما روشن شد این طیف اگر مصلحت و رای شان از جای دیگر تامین شود، قید فضا‌های دانشجویی و نخبگانی را میزنند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 30بهمن1398 ، کدخبر: 828721: snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
فضای دانشجویی و آزادی بیان دراین کشور شوخی بستگی به منافع گروه های خاص همه چی تغییر میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین