پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از انجام رایزنی‌ها با سرمایه گذار بخش خصوصی جهت به کارگیری شناور تفریحی در مسیر بندر چابهار- بندر گوادر در پاکستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شعار سال: علیرضا جلال زایی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر روابط فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان رو به گسترش بوده  به گونه‌ای که یکی ازمهمترین زمینه‌های همکاری دو کشور مربوط به بخش گردشگری است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از انجام رایزنی‌ها با سرمایه گذار بخش خصوصی جهت بکارگیری شناور تفریحی در مسیر بندر چابهار- بندر گوادر در پاکستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: راه اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بندر گوادر می‌تواند زمینه ساز توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مرتبط با گردشگری باشد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تأکید کرد: بدون شک توسعه خطوط کشتیرانی در مسیر‌های مختلف از طریق بندر چابهار می‌تواند زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر رونق گردشگری دریایی در سواحل مکران و آب‌های عمان باشد.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل سیستان و بلوچستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود از سرمایه گذاری ۷۶۴ میلیارد ریالی برای ایجاد مجموعه‌های گردشگری در سطح استان سیستان و بلوچستان، خبر داد و بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۲۴ موافقت اصولی به منظور احداث مجموعه‌های گردشگری در سطح استان صادر شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر تعداد ۴۷ پروژه در سطح استان با حجم سرمایه گذاری ۷۶۴ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که این میزان پروژه پس از بهره برداری تعداد هزار و ۲۴۸ شغل ایجاد می‌کند.

جلال زایی اعلام کرد: هم اکنون تعداد هفت هتل با درجه سه، چهار و پنج ستاره با حجم سرمایه گذاری ۲۲۲ میلیارد تومان در سطح استان در حال ساخت است و این پروژه‌ها نیز پس از بهره برداری موجب اشتغال برای تعداد ۳۰۱ نفر خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۷ طرح گردشگری با اشتغال ۱۶۵ نفر در روستا‌های استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ سند جامع گردشگری به عنوان سند بالادستی آماده شده است، اظهار داشت: با به روزرسانی‌های انجام شده در این سند سعی شده تا اقدامات را با نگاه نو، خلاقانه و علمی با عقل و خرد جمعی همراه سازیم.  

جلال زایی با اشاره به اینکه در سال ۹۶، استان سیستان و بلوچستان به عنوان  مقصد جدید گردشگری ایران معرفی شد، تأکید کرد: امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد رونق چشمگیر گردشگری در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، سال ۹۸ را سال پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان دانست و بیان کرد: با برنامه‌های مختلف نشست بخش خصوصی، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری سیستان و بلوچستان در استان‌های مختلف، برنامه شب‌های فرهنگی شاهد تأثیرات خوبی بودیم که امیدواریم این روند در سال ۹۹ نیز ادامه یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ 2 اسفند 98، کد مطلب: 86032: www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین