پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
تمایز بیمه پاسارگاد به‌عنوان شرکتی نوپا درآن سال‌ها با سایر رقبا در بهره‌مندی از مدیران مجرب بود. معصوم ضمیری پس از ۲۳ سال مدیریت بیمه آسیا، مسوولیت پاسارگاد را پذیرفت و تا امروز هم مدیرعامل این شرکت است. تقریبا تیم مالی و فنی که ازابتدای تاسیس بیمه پاسارگاد بودند هنوز دراین شرکت حضور دارند و همین ثبات موجب شده تا این شرکت بیمه جایگاه خاصی درصنعت بیمه داشته باشد.
شعارسال: یکم اسفند سال ۱۳۸۵ شرکت بیمه پاسارگاد نخستین بیمه‌نامه خود را صادرکرد و این شرکت پروانه فعالیت خود را ۲۹ بهمن ماه همان سال از بیمه مرکزی گرفت و با صدور اولین بیمه‌نامه وارد بازار شد.
 
تمایز بیمه پاسارگاد به‌عنوان شرکتی نوپا درآن سال‌ها با سایر رقبا در بهره‌مندی از مدیران مجرب بود. معصوم ضمیری پس از ۲۳ سال مدیریت بیمه آسیا، مسوولیت پاسارگاد را پذیرفت و تا امروز هم مدیرعامل این شرکت است. تقریبا تیم مالی و فنی که ازابتدای تاسیس بیمه پاسارگاد بودند هنوز دراین شرکت حضور دارند و همین ثبات موجب شده تا این شرکت بیمه جایگاه خاصی درصنعت بیمه داشته باشد.
 
توجه به بازار بیمه‌های عمر از سیاست‌های جدی این شرکت بود که با طراحی بیمه عمر تامین آتیه و آموزش تخصصی نمایندگان فروش آغاز شد. امروز سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی بیمه پاسارگاد ۶۵ درصد و سهم آن از کل بازار بیمه‌های زندگی کشور ۲۱ درصد است و با ۲۵ هزار نماینده تخصصی، بالاترین تعداد شبکه فروش را در کشور دارد. به عبارتی حق بیمه دراین شرکت ۸ درصد به‌طور مستقیم و ۹۲ درصد به‌طور غیرمستقیم یعنی توسط نمایندگان و شعب تولید می‌شود.
 
برخی از مدیران و کارشناسان بیمه از پاسارگاد با عنوان بیمه‌گری حرفه‌ای و بدون حاشیه نام بردند که معمولا دررقابت‌های نرخی و بعضا دامپینگ ردپایی از آن نیست. در زمان آزادسازی و حذف تعرفه‌ها دربازار بیمه کشور، این معصوم ضمیری مدیرعامل بیمه پاسارگاد بود که یادآورشد: «بازار بدون تعرفه بازار بی‌قانونی نیست، آزادسازی ادب و آداب خود را دارد.» و در زمانی‌که برخی از فعالان اقتصادی از صنعت بیمه به‌عنوان صنعتی سنتی نام بردند و خدمات آن را برای دنیای امروزی ناکافی اعلام کردند، به صراحت اعلام کرد: «خدمات بیمه‌ها در رشته‌های اموال اشخاص، مسوولیت و اعتباری دربیمه‌نامه‌های متعدد و متنوع عرضه می‌شود و هیچ ریسک درستی درکشور نیست که بیمه‌های داخلی نتوانند برای آن بیمه‌نامه صادرکنند.»
 
همین رویکرد شناسایی بازارهای هدف و فراهم‌سازی فضای کسب و کار برای شبکه فروش موجب شد تا بیمه پاسارگاد سهم خود از کل بازار بیمه را به بیش از ۵ درصد درپایان سال ۹۷ افزایش دهد و به تشخیص بیمه مرکزی در سال‌های ۱۳۸۶و ۱۳۸۸ عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع را کسب کند. در سال‌های ۹۰، ۹۱، ۹۲و ۱۳۹۳ به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، جایزه مسوولیت اجتماعی مدیریت را کسب کند، تندیس انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران را به پاس تلاش در جهت کسب رضایت مشتریان دریافت کند. تندیس کیفیت به پاس تعهد به کیفیت در ارائه خدمات شایسته را بگیرد، سطح یک توانگری مالی را داشته باشد و عنوان شفاف‌ترین ناشر فرابورسی با توجه به احراز بالاترین امتیاز را در شاخص اطلاع‌رسانی در سال ۱۳۹۶ دریافت کند.  از ابتدا در ماموریت بیمه پاسارگاد به موازات تولید حق بیمه و خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران، توجه به عایدی و جلب رضایت سهامداران تعریف شد. امروز بیمه پاسارگاد تنها شرکت بیمه‌گری است که بیش از ۶۵ درصد از کل حق بیمه تولیدی را به بیمه عمر تخصیص می‌دهد درحالی که نسبت خسارت آن دراین رشته تنها ۱۰ درصد است.   سهم بیمه‌های غیرزندگی در پرتفوی پاسارگاد ۳۹ درصد است که ۱۷ درصد آن متعلق به بیمه شخص ثالث و ۸ درصد مربوط به بیمه‌های درمان است. رشد بیمه‌های سوددهی مانند آتش‌سوزی و باربری به ترتیب ۴۲ و ۸۰ درصد است.
 
بیمه پاسارگاد هرچند ۱۳ سال سن دارد اما شرکتی متکی بر تجربیات ارزنده است که از آن شرکتی با ترکیب همگون پرتفوی، ضریب خسارت قابل قبول و نیروی انسانی متخصص ساخته است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه دنیای اقتصاد    ،تاریخ انتشار: 3  اسفند 1398،کدخبر:  3628368 ،www.donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین