پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به گذشت ۶ سال از تأسیس وزارت ورزش، از ارائه نشدن لایحه مربوط به وظایف و اختیارات وزارتخانه ورزش و جوانان به مجلس انتقاد کرد.

شعارسال: سیدعلی ادیانی در توضیح سوال خود از وزیر ورزش و جوانان، گفت: در مجلس هشتم «سازمان ملی جوانان» با «سازمان تربیت بدنی» ادغام شد و وزراتخانه ورزش و جوانان تشکیل شد و طبق قانون تدوین شده از سوی مجلس هشتم، وزارت ورزش مکلف شد که ۶ ماه پس از ابلاغ قانون تأسیس وزارت ورزش، لایحه مربوط به وظایف و اختیارات این وزارتخانه را تدوین و تقدیم مجلس کند اما پس از گذشت ۶ سال و اندی هنوز چنین لایحه‌ای به مجلس نیامده است.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان فاقد قانون وظایف و اختیارات است و هنوز نمی‌دانیم بر اساس کدام قوانین اداره امور خود را تمشیت می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: درواقع موضوع سوال من از وزیر، دلیل عدم تقدیم لایحه مربوط به وظایف و اختیارات این وزارتخانه به مجلس است و اینکه دلیل بی‌توجهی به قانون چیست؟

ادیانی توضیح داد: از آنجا که این سوال را دو ماه قبل مطرح کرده‌ام و هنوز در کمیسیون تخصصی مطرح نشده است، بنابر ماده ۲۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس دراین خصوص در صحن علنی هم تذکر دادم تا با فراهم شدن فرایند لازم از سوی کمیسیون تخصصی، وزیر ورزش در کمیسیون حضور پیدا کرده و به سوال من پاسخ دهد.

این نماینده با بیان اینکه عدم تدوین لایحه فوق در دوره‌های قبلی نافی مسئولیت وزیر فعلی وزارت ورزش نیست، گفت: رییس کمیسیون فرهنگی گفته است؛ سوال‌ها از وزیر ورزش جوانان پس از بازگشت کاروان ورزشی از ریو به قید اولویت پرسیده خواهد شد البته طبق آیین‌نامه سوال از وزیر ابتدا در کمیسیون مورد پرسش قرار می‌گیرد و اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده نباشد به عنوان سوال ملی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین به خانه ملت گفت: البته جای تأسف است که یک وزارتخانه نسبت به قانون تا این حد بی‌توجه رفتار کند و پس از گذشت حدود ۶، ۷ سال کسی اجرا یا عدم اجرای قانون را تعقیب نمی‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 2 شهریور 1395، کدمطلب: 3749789 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین