پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
این افراد اقدام به لیسیدن ضریح ها و انتشار ویدئوهایشان کرده اند تا ثابت کنند کرونا در حرم ها منتقل نمی شود! وقتی تولیت حرم حضرت معصومه (س) - آیت الله سید محمد سعیدی - در پاسخ به درخواست های مکرر متخصصان و مردم برای تعطیلی موقت حرم می گوید که مردم در اینجا شفا می گیرند و باید بیایند و با قوت هم بیایند.

شعار سال: وقتی تولیت حرم حضرت معصومه (س) - آیت الله سید محمد سعیدی - در پاسخ به درخواست های مکرر متخصصان و مردم برای تعطیلی موقت حرم می گوید که مردم در اینجا شفا می گیرند و باید بیایند و با قوت هم بیایند.
و وقتی مشاور ایشان کرونا در قم را به دشمنان نسبت می دهد و می گوید می خواهند با این کار از قم انتقام بگیرند، مشخص است که افراد نادانی تحت لوای دینداری و حب اهل بیت (ع) مقابل ضریح حضرت معصومه(س) و پنجره فولاد حرم حضرت امام رضا(ع) بایستند و جلوی دوربین موبایل ضریح را لیس بزنند تا مثلاً علاقه خود به اهل بیت (ع) و دروغین بودن احتمال انتقال کرونا در این اماکن را ثابت و صد البته زمینه وهن دین و باورهای مذهبی مردم را فراهم کنند.

ریشه این کارهای سبک سرانه و غیر متعارف (حتی در شرایط عادی هم کسی ضریح را لیس نمی زند) را باید در ادبیات برخی روحانیون دانست. برغم آن که متخصصان هشدار می دهند که اماکن پرتراکم به عنوان کانون های شیوع و انتقال بیماری کرونا باید تعطیل شوند، ناگهان می بینیم که تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیانیه ای عجیب می دهد که سازه های حرم آنتی باکتریال ست.
بخوانید: "سازه های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است."

جالب این که تولیت مذکور از شورای تامین قم نیز انتقاد می کند که چرا گفته اید نماز جماعت در حرم تعطیل و ضریح ضد عفونی شود؟!
بخوانید: " آنچه که شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود! اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است، ساختارهایی که از چند ده قرن گذشته از سوی عالمان و فقهای خاصه شیعه برای تطهیر و حراست از بیماری‌های واگیردار در اعتاب مقدسه بکار گرفته شده است."

واقعاً شرم آور است که در قرن بیست و یکم و در حالی که افتخار اسلام و تشیع همواره این بوده است که به عقل بها می دهد و نظر متخصصان را ارجمند می شمارد، عده ای در لباس روحانی این گونه در برابر عقل و علم ایستاده اند. حال اگر تنها یک بحث نظری صرف بود، باز می شد از کنارش گذشت ولی واقعیت این است که این تقابل، علناً به جان انسان ها مربوط است. حال بماند آن بخش ادعایی شگفت انگیز و باعث سرافکندگی که نوشته اند سازه های حرم خاصیت آنتی باکتریایی دارند.  از این که یک سازه چگونه می تواند آنتی باکتریال باشد می گذریم و آقایان را به این نکته توجه می دهیم که کرونا، اساساً باکتری نیست و ویروس است و این دو، دو چیز متفاوت اند.

بعد هم که موج انتقادات بالا گرفت، نوشتند که آنچه در سایت تولیت حرم منتشر شده، نظر شخصی یک نفر بوده است اما مگر در همان بیانیه عین حرف های تولیت حرم بدین شرح منتشر نشد: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می کنیم».
از اظهارات تولیت حرم حضرت معصومه (س) تا انتشار ویدئوهای لیسیدن ضریح: کاش آیت الله مروی به آیت الله سعیدی زنگ بزند!
در این میان باید به نیکی از تولیت حرم حضرت امام رضا (ع) - آیت الله احمد مروی - یاد کنیم که صراحتاً اعلام کرده اند: در پی ورود ویروس کرونا به کشور و امور بهداشتی پیرامون آن، در حوزه حرم مطهر امام رضا(ع) تابع نظر وزارت بهداشت هستیم.
این همان چیزی است که از روحانیت شیعه انتظار می رود: احترام به نظر متخصصان و نگرانی برای جان مردم.

ای کاش آیت الله مروی، تماسی با آیت الله سعیدی بگیرند و ایشان را در این باره توجیه کنند. شاید بعد از آن، افرادی که واقعاً معلوم نیست دوست نادان اند یا دشمن دانا و فرصت طلب، کمپین لیسیدن ضریح و انتشار فیلم آن در فضای مجازی راه نیندازند و بیش از پیش، دنیا را به ما نخندانند.

آقایانی که داعیه تبلیغ دین دارید!
این روزها هم تمام می شود و تنها می ماند قضاوتی که از عملکرد شما در اذهان عمومی شکل می گیرد و در تاریخ می ماند. برای اسلام، آبرو بخرید نه این که با حرف های نامعقول، "وهن دین" کنید.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار 10  اسفند    98، کد خبر:   716357، www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین