پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۶
روز گذشته خبری مبنی بر مهر و موم یک غرفه عرضه کننده مواد پروتئینی توسط تعزیرات حکومتی، بازرسان اصناف و شبکه دام پزشکی در رسانه ها مطرح شد اما بررسی ها حاکی از ادامه فعالیت این واحد صنفی بود و به اذعان رئیس اداره دام پزشکی مشهد اصلا پلمبی در کار نبوده است.

شعار سالروز گذشته امید جلیلی رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اظهار کرد: یک غرفه عرضه‌ کننده مواد پروتئینی در مشهد به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی مهر و موم شد. این غرفه در یکی از فروشگاه‌های بزرگ خیابان فلسطین مورد بازرسی قرار گرفت.
وی در این مصاحبه همچنین گفته بود: غرفه یاد شده به دلیل عرضه غیربهداشتی گوشت چرخ کرده با هماهنگی شبکه دام پزشکی مشهد و حضور بازرسان اتاق اصناف به منظور پیشگیری از شیوع کرونا مهر و موم و آلایش های غیر بهداشتی در محل نیز معدوم شد.
فقط یخچال ها پلمب شد
پس از آن، برای اطلاع بیشتر از موضوع با قاضی جلیلی تماس گرفتیم که وی در این خصوص با ارائه توضیحات بیشتر اعلام کرد: در خلال بازرسی از غرفه میوه و تره بار این فروشگاه خانمی با مراجعه به بازرسان درخواست نظارت و بازرسی از غرفه عرضه گوشت و مواد پروتئینی داشت که پس از بازرسی از این غرفه برخی آلایش های غیر بهداشتی این واحد با هماهنگی شبکه دام پزشکی و حضور دوستان اصناف کشف و قسمتی از آن معدوم و بقیه نیز برای انجام آزمایش های لازم به دام پزشکی منتقل شد.
وی تاکید کرد: یخچال و فریزرهای این غرفه نیز توسط دام پزشکی مهر و موم شد .
جلیلی همچنین افزود: به دلیل شرایط حساس ویروس کرونا و ایجاد حس ترس در فروشگاه های عرضه مواد پروتئینی و قصابی ها برای رعایت نکات بهداشتی گفتیم که در رسانه اعلام شود غرفه مهر و موم شده است.
پلمبی در کار نبود
برای اطمینان از این  اظهارات  به صورت میدانی به فروشگاه مذکور رفتیم اما شرایط آن کاملا عادی و در حال فعالیت بود. تعداد زیادی از خریداران در این غرفه مشغول خرید بودند و در یخچال های آن نیز انواع گوشت وجود داشت و خبری از پلمب آن ها نبود، برخی از این یخچال ها هم دری برای مهر و موم شدن نداشت و به صورت ویترینی بود. مقداری از سفارشات مشتریان نیز در بسته بندی های آماده برای تحویل روی پیشخوان این فروشگاه دیده می شد.
پلمبی توسط دام پزشکی انجام نشده
محمود جوادی نژاد رئیس شبکه دام پزشکی مشهد در توضیح این موضوع گفت: روز پنج شنبه بازدیدی با حضور اصناف و تعزیرات انجام شد که شرایط آن نزدیک به پلمب بود اما دلیل این موضوع موادی نبود که در آن بازدید کشف شد و بیشتر به علت سوابق این فروشگاه بود زیرا قبلا هم توسط تعزیرات حکومتی جریمه شده است.وی تصریح کرد: حدود 50 کیلو ضایعات گوشت در محل مخصوصی که در همه فروشگاه ها وجود دارد، مشاهده و معدوم شد و حدود 70 کیلوگرم محموله مصرف سریع هم وجود داشت که به جز این دو مورد محموله فاسد یا آلوده ای دیده نشد.وی افزود: دو محموله نیز برای آزمایش به دام پزشکی انتقال داده شده که هنوز تعیین تکلیف نشده است.جوادی نژاد همچنین گفت: به همکارانم تاکید کرده بودم که برای سوابق این فروشنده اگر موردی خلاف قانون مشاهده شد، دستور مستقیم را از قاضی بگیرند و پلمب را انجام دهند اما در نهایت به جمع بندی نرسیده بودند و پلمبی از سوی دام پزشکی انجام نشده است.
با توجه به شرایط موجود و ورود ویروس کرونا به کشور و استان خراسان رضوی نگرانی ها در خصوص مواد غذایی و بهداشت عمومی بیش از گذشته اهمیت یافته است و شاید تنها راه اعتمادسازی برای مردم و جلوگیری از انتشار آلودگی و شیوع بیشتر این ویروس و همچنین اطمینان خاطر شهروندان، دستگاه های نظارتی و بازرسان بازار هستند و اگر این بازرسی ها فقط برای ارائه گزارش ها و صرفا اطلاع رسانی در رسانه باشد نمی تواند اطمینان لازم و اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد و باید با جدیت بیشتری همراه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ: 12 اسفند 98، کد خبر: 690087، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین