پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رسیدگی این سازمان به ۷۱ درصد از شکایات مردمی خبر داد.
شعارسال: مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رسیدگی این سازمان به ۷۱ درصد از شکایات مردمی خبر داد.
 
*** رسیدگی به ۷۱درصد از شکایات مردمی
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، سیدمجتبی سجادیان با اعلام این خبر، اظهار داشت:
 
در دی‌ماه امسال بیش از ۱۰ هزار گشت مشترک بازرسی برگزار شده و به ۷۱درصد از شکایات مردمی رسیدگی شده است.
 
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد عملکرد تلفن ۱۲۴ ستاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اپلیکیشن در دی‌ماه، افزود:
 
در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۸۴ گشت مشترک میان بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها ازجمله وزارت جهادکشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و… انجام شده که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۹۴۷ پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۱۱میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌شود.
 
*** ۲۲ هزار و ۸۶ فقره شکایت مردمی
 
سجادیان ادامه داد: در دی‌ماه در مجموع ۲۲هزار و ۸۶فقره شکایت مردمی درخصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن ۱۲۴ستاد خبری استان‌ها دریافت شده است که از این تعداد ۷۱درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۲۹درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.
 
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت:
 
عمده‌ترین گزارش‌های مردمی مربوط به بخش کالایی به عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل ونقل درون شهری و تعمیر خودروهای سبک است.
 
*** بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و درج نکردن قیمت
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از مجموع شکایات دریافتی، ۶۲۵ فقره با برآورد ارزش بیش از ۱۵میلیارد ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.
 
سجادیان ضمن اعلام اینکه تلفن ۱۲۴ سامانه نظارت بر تخلفات صنفی و غیرصنفی است و همواره فعال و آماده دریافت شکایت مردم است ادامه داد:
 
رسیدگی به همه تخلفات صنفی بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها یا تلفن ۱۲۴ یا مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی قیمت ۱۲۴٫ir از طریق سایت و اپلیکیشن آپ نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند.
 
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد:
 
در دی‌ماه یکهزار و ۳۷۵ فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع‌رسانی دریافت که یک هزار و ۳۳۸ پرونده مختومه اعلام شده و از این تعداد ۳۹درصد تخلف محرز شده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی‌کننده اعلام شده است. همچنین درصورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی، اقدام قانونی و برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد.
 
*** تمهیدات گسترده برای نوروز
 
وی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز سازمان حمایت با برنامه‌ریزی کامل‌تر، فعالیت‌های نظارتی، کارشناسی و بازرسی نسبت به سال‌های گذشته از یکم اسفند جاری در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده است.
 
سجادیان در همین خصوص افزود: این طرح بر مراکز عرضه کالا شامل نان، لبنیات، (شیر، ماست و پنیر)، مواد پروتئینی، برنج، شکر، روغن نباتی، حبوبات، میوه، پوشاک، کیف و کفش، میوه و مرکبات، آجیل و خشکبار، خوار و بار و شیرینی‌جات و… و واحدهای ارائه خدمات از جمله شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها، حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین شهری، سردخانه‌ها و انبارها، خشکشویی، قالیشویی، میادین میوه و تره‌بار، مراکز تفریحی و سیاحتی و زیارتی و… در سراسر کشور انجام می‌گیرد و تا ۱۵فروردین۹۹ ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان، تصریح کرد:
 
کنترل و نظارت بر رعایت قیمت‌های مصوب، نصب برچسب قیمت در راستای پویش مردمی «بدون قیمت نخریم» و ارائه فاکتور از سوی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا یا ارائه هر نوع خدمات به مشتریان از جمله اهداف این طرح است.
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، گفتنی است که همواره در ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی جهت تامین کالا و خدمات به مناسبت ایام نوروز و همچنین سفرهای سیاحتی، معمولا میزان شکایت‌های مردمی و نارضایتی‌ها به واسطه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا‌ها و خدمات افزایش می‌یابد که همین امر ضرورت استمرار نظارت و بازرسی کالا و خدمات مورد نیاز مردم در سطح بازار به‌ویژه اقلام پرمصرف و اولویت‌دار، همچنین ممانعت از تخلف را دوچندان می‌کند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری   صنایع  ،تاریخ انتشار:  12 اسفند 1398،کدخبر:  162200 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین