شعار سال: رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ثبت بیشترین شکایات برای نانواها، تعمیرکاران خودرو و مشاوران املاک خبر داد.
کالا و خدماتعباس تابش با اشاره به اعلام شکایات، اظهار کرد:
تیرماه سال جاری ۲۱ هزار و ۹۰۶ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا وخدمات بوسیله ستاد خبری مستقر درسازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شد که بیشترین شکایات مربوط به نانواها، مرغ فروشان، تعمیرکار خودرو و مشاوران املاک است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه شکایات واصله به استانها درتیرماه ۹۹ گفت:
تعداد شکایات ۱۸ هزار و ۷۷۹ فقره حدود ۸۶ درصد مربوط به کالا و سه هزار و ۱۲۷ فقره حدود ۱۴درصد مربوط به خدمات بود و بیشترین شکایتهای واصله دربخش کالا مربوط به انواع نان ومرغ و دربخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و مشاورین املاک است.
وی در ادامه پیرامون مطلب تخلفات گرانفروشی، افزود:
بیشترین شکایاتهای براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است و درارتباط با نحوه دریافت شکایات درمجموع ۱۴ هزار و ۲۶۴ فقره معادل ۶۵درصد تلفنی، سه هزار و ۹۰۶ فقره معادل ۱۸ درصد حضوری و سه هزار و ۷۳۶ فقره ۱۷ درصد کتبی بود که ازمجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶ هزار و ۳۱۲ فقره معادل ۲۹ درصدمتخلف و هشت هزار و ۸۰۸ فقره معادل ۴۰ درصد غیر متخلف شناخته شده و ۶ هزار و ۷۸۶ فقره معادل ۳۱ درصد تحت بررسی هستند.
شکایات مردمی رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان بیان کرد:
ازمجموع شکایاتدریافتی طی تیرماه سال جاری، ۶۹ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۱ درصد به دلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی درمرحله رسیدگی هستند.
و همچنین ازمجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷۴۷ فقره با برآورد ارزش ۵۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۲ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و ازتشکیل و ارجاع پرونده به اداراتکل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399، کد خبر: 198918، www.sanayepress.com