پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰
یک کارشناس امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد که ویروس کورنا تأثیر منفی بر فعالیت‌های موساد داشته است.

شعار سال: «آمی روحکس دومبا» کارشناس امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی گفت که شیوع ویروس کرونا در جهان تأثیرات منفی زیادی بر فعالیت‌های موساد در خارج داشته است.

او افزود که «در سایه اعمال محدودیت‌های بیشتر در سطح کشورها برای مقابله با ویروس کرونا، موساد نیز مجبور به اتخاذ تصمیمات اضطراری، تأخیر یا لغو تعدادی از مأموریت‌های امنیتی شده است و همین امر باعث شده تحقق اهداف مورد نظر کاهش یابد».

روحکس دومبا در مقاله‌ای در مجله «اسرائیل دیفنز» ویژه موضوعات نظامی، نوشت که «شیوع کرونا تنها بر بازارهای اقتصادی بورس‌های جهان، بخش گردشگری و کنفرانس‌های بین‌المللی تأثیرگذار نبوده است بلکه دستگاه‌های اطلاعاتی را تحت تأثیر قرار داده است، جاسوسان موساد نیز انسان هستند و از ابتلا به این بیماری واگیردار در امان نخواهند بود». 

به نقل از وبگاه «عربی ۲۱»، این کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی افزود که خطر ابتلا به ویروس کرونا برای جاسوسان موساد در حین انجام مأموریت‌های امنیتی و اطلاعاتی به ویژه در کشورهایی که شیوع این بیماری گسترده است، بیشتر شده است و گذشته از آن اعمال محدودیت‌های تردد در این کشورها، تأثیرات اساسی بر توان عملیاتی موساد داشته است.

او اشاره کرد که اقدامات وزارت بهداشت در برخی کشورها در خصوص قرنطینه تمامی کسانی که از خارج وارد این کشورها می‌شوند، جاسوسان موساد را نیز دربرمی‌گیرد و این مسئله تأثیرات منفی بر شبکه‌های جاسوسی موساد در این کشورها دارد.

او با اشاره به اینکه اکثر اوقات این جاسوسان در رفت و آمد بین کشورهای مختلف سپری می‌شود، نوشت که در حال حاضر آسمان بسیاری از کشورها بسته است و در صورت ورود به برخی کشورها نیز آن‌ها مورد بازرسی دقیق در تمامی گذرگاه‌های زمینی و هوایی قرار می‌گیرد و اگر هر یک از آن‌ها وارد قرنطینه اجباری شوند، میزان خطرات برای او بیشتر خواهد شد و در صورت ابتلا به ویروس کرونا و باقی ماندن اجباری در یکی از کشورها در آن صورت احتمال درمان و رسیدگی‌های پزشکی به موقع و مناسب برای او کمتر می‌شود.

این کارشناس امنیتی نوشت: «نگرانی اسرائیل از ابتلای جاسوسان موساد در خارج به ویروس کرونا با گسترش شیوع این ویروس بیشتر می‌شود به ویژه اینکه امکان مرگ تعدادی از جاسوسان به خصوص در کشور دشمنی مثل ایران وجود دارد و به این ترتیب چندین سال زحمات به باد خواهد رفت چرا که جذب جاسوسان جدید به این سادگی‌ها نیست».

وی در ادامه اشاره کرد که شیوع این نوع ویروس در میان گروه سنی ۶۰ سال به بالا بیشتر است حال آنکه منابع اطلاعاتی سیاسی، امنیتی، آکادمیک و دولتی در سطح جهان که موساد در دست دارد، مربوط به همین گروه است و این مسئله نیز بر فعالیت‌های موساد اثر منفی داشته است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیپلماسی ایرانی، تاریخ انتشار: 22اسفند1398 ، کدخبر: 1990134: irdiplomacy.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین