پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
یک متخصص عفونی با بیان اینکه اسکناس از منابع آلوده به ویروس کرونا محسوب می‌شود، گفت: از دیدوبازدید و دادن عیدی خودداری کنید. در ایتالیا افراد مشکوک به کرونا در صورت نقض دستور قرنطینه، به ۲۱ سال زندان، معادل جرم یک قاتل، محکوم خواهند شد.

شعار سال: دکتر مسعود مردانی در برنامه تیتر امشب با تاکید بر ضرورت لغو سفرهای سیاحتی و زیارتی، اظهار کرد: دیدوبازدیدهای ایام عید نیز باید لغو شود. همچنین از دادن عیدی و تبادل اسکناس پرهیز شود زیرا یکی از منابع آلوده به ویروس کرونا، اسکناس است، در کشور چین دو بار اسکناس‌های شهرهای آلوده ضدعفونی شد؛ مردم از سفرها خودداری کنند و خریدها را با کارت‌های اعتباری انجام دهند.

وی افزود: 136 کشور تاکنون درگیر بیماری کرونا شده‌اند و سازمان جهانی بهداشت، این بیماری را یک پاندمی اعلام کرده است که نشانگر اهمیت توجه به کنترل این بیماری است.

مردانی با انتقاد نسبت به عملکرد شهرداری، هشدار داد: باید رفت‌وآمدها به حداقل کاهش یابد و خریدها مدیریت شود یعنی یک نفر مامور خرید مایحتاج کل خانواده برای یک بازه زمانی پنج روزه شود؛ این در حالی است که شهرداری نمایشگاه گل برگزار کرده است!

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ضمن تشکر از رعایت توصیه‌ها توسط مردم، تصریح کرد: ورودی متروها نسبت به قبل کاهش یافته است اما باز هم باید مردم بیش از پیش دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ایتالیا مظنونین به داشتن کرونا که در صورت نقض دستور قرنطینه به خیابان بیایند به 21 سال زندان، معادل جرم یک قاتل، محکوم خواهند شد.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا در هوا باقی می‌ماند، تصریح کرد: دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت هنوز انتقال هوایی ویروس کرونا را تایید نکرده است. مردم شستشوی دست را به‌صورت مرتب انجام بدهند و در صورت مراجعه به بیمارستان‌ها یا مواجهه با افراد دچار علائم سرماخوردگی حتما از ماسک استفاده کنند.

وی در خصوص راهکارهای تقویت سیستم ایمنی خاطرنشان کرد: استرس یکی از مهم‌ترین عوامل سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن است و باعث عود بیماری می‌شود. خواب کافی نیز می‌تواند باعث تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن شود‌. مصرف سبزی و میوه تازه، مرکبات نیز می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفاف، تاریخ انتشار: 24اسفند1398 ، کدخبر: 502581: www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین