پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
گسترش ویروس کرونا در کشور آمریکا باعث شده است مقابل فروشگا‌ه‌های عرضه اسلحه در این کشور صف‌های طولانی شکل بگیرد؛ شهروندان آمریکایی با خرید اسلحه در پی تأمین امنیت جانی خود در این شرایط بحرانی کشورشان هستند.

شعار سال:  شیوع گسترده کرونا ویروس در کشور آمریکا و کمبود‌های ایجادشده، شهروندان آمریکایی را به هراس افکنده و آنها را برای خرید به فروشگاهها کشانده است.

آمریکایی‌ها از روزهایی که احتمال دارد نایاب شدن برخی اقلام مصرفی، جان و مالشان را  در معرض تهدید قرار دهد به‌شدت واهمه دارند و این یکی از دلایلی است که آنها را به ایستادن در صفهای طولانی برای خرید سلاح ترغیب کرده است.

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در گزارشی نوشت، علاوه بر مایع شست‌وشوی دست و دستمال توالت، بسیاری از آمریکاییان به این فکر افتاده‌اند که از آنجا که هیچ وقت نمی‌شود به‌اندازه کافی محتاط بود، وقت آن رسیده که تفنگی خریداری کنند!

از ایالات "کالیفرنیا" و "آلاباما" گرفته تا ایالت "نیویورک"، صف‌های طویل در برابر اسلحه‌فروشی‌ها تشکیل شده است و فقط علاقه‌مندان نیستند که به این فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند.

یکی از فروشندگان اسلحه در شهر "مسا" در ایالت آریزونا، به شبکه تلویزیون محلی گفت که شاهد افزایش شدید خریداران بار اولی است؛ این مورد توسط مدیر فروشگاه دیگری در شهر "والیو" در ایالت کالیفرنیا هم تأیید شده است.

"پتی پن" از شبکه فاکس، در محوطه بیرونی فروشگاه اسلحه‌ای در شهرستان "کاب" ایالت جورجیا گزارش کرد که صاحب آن مغازه که همه چیز، از ایبولا تا آنفلوآنزای پرندگان را در طول زندگی خود شاهد بوده، هیچ وقت چنین هجومی را به‌چشم ندیده است و صف‌هایی 12نفره تا پیشخوان مغازه، اکنون هفته‌هاست که بی‌وقفه ادامه دارد.

یک فروشنده مجازی دیگر با نام "تجهیزات تیراندازی ویدنرز" به انجمن ملی سلاح گفت که تا انتهای ماه فوریه، هم فروش و هم بازدید آن‌لاین آنها نسبت به همین زمان در سال گذشته، دو برابر شده است.

بخشی از افزایش شدید آمار فروش، می‌تواند به احساس عمومی ترس و بدبینی در این دوران مرتبط باشد؛ صاحب یک فروشگاه سلاح در شهر "آرکادیا" در ایالت کالیفرنیا، به ایستگاه محلی شبکه "سی‌بی‌اس" گفت که شاهد هجوم ده‌برابری مشتریان به مغازه خود است که بسیاری از آنان شهروندان آسیایی ــ آمریکایی هستند که در صورت بروز هرج‌ومرج در اجتماع، نگران امنیت خود هستند که مبادا به‌خاطر نژاد و قومیت خود، هدف قرار بگیرند.

هجوم برای خرید لوازم و محصولات از سر ترس و وحشت، آن‌قدر شدید شده است که دونالد ترامپ از مردم خواسته دست از این کار بردارند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27اسفند1398 ، کدخبر: 2225296: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین