پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
در حالی که در رسانه ها و شبکه های مجازی گیلان، قم و مازندران به عنوان مراکز بحران ویروس کرونا نام برده می شوند، الشتر(سلسله) در استان لرستان که شهری با 80 هزار نفر می باشد به تنهایی به اندازه چند استان مبتلا و فوت شده دارد! این وضعیت با کمبود تجهیزات و فضای بیمارستانی و همچنین کمبود اقلام بهداشتی در سطح جامعه همراه شده است که در صورت ناچیز شمرده شدن به فاجعه ای غیرقابل جبران بدل خواهد شد.

شعار سال: در حالی که در رسانه ها و شبکه های مجازی گیلان، قم و مازندران به عنوان مراکز بحران ویروس کرونا نام برده می شوند، الشتر(سلسله) در استان لرستان که شهری با 80 هزار نفر می باشد به تنهایی به اندازه چند استان مبتلا و فوت شده دارد!

این وضعیت با کمبود تجهیزات و فضای بیمارستانی و همچنین کمبود اقلام بهداشتی در سطح جامعه همراه شده است که در صورت ناچیز شمرده شدن به فاجعه ای غیرقابل جبران بدل خواهد شد.

از دو هفته پیش که به اینجا اومدم و از نزدیک شرایط شهر(زادگاهم) رو می بینم، به مواردی پی بردم که در ادامه بهشون اشاره می کنم:

1-اولین مبتلایان به ویروس(که رسما به حساب نیومدن!) از ساکنان قم بوده اند که به الشتر آمده اند(با اصالت الشتری یا غیر) و یا در ارتباط با این افراد بوده اند. یکی از این موارد خانواده طلبه ای ساکن قم بوده اند که با وخیم شدن حال یکی از اعضای خانواده به الشتر برمی گردند که متاسفانه این عضو خانواده چند روز بعد از انتخابات فوت می کند. تاریخ اولین فوتی ها نشان میدهد که ابتلای این افراد قبل از 22 بهمن یا همان روز در اجتماعات بوده است!

2-مبتلایان سری دوم دو گروه هستند. آنها که توسط سری اول مبتلا شده اند و آنها که بعد از اعلام شیوع به قم رفت و آمد داشته اند. در این مورد می توان به اردوی زیارتی دختران به قم اشاره کرد که توسط یکی از نهادهای مذهبی شهر ترتیب داده شده بود!

تاریخ فوت مبتلایان سری دوم نشان می دهد که ابتلای آنها در بحبوحه انتخابات بوده است!

با توجه به قومی و طایفه ای بودن انتخابات در شهرهای کوچک، آمار مشارکت نسبت به شهرهای بزرگ بیشتر است. بسیاری از مبتلایان افرادی هستند که در ستادهای انتخاباتی و حتی از خانواده کاندیداها بوده اند.

3-قرنطینه کردن شهر قم می توانست تا حد زیادی از دو مورد اول جلوگیری نماید.

4-مراسمات بخصوص مراسمات خاکسپاری و ختم از دیگر کانون های انتقال ویروس بوده اند. در مراسم خاکسپاری یکی از مبتلایان اولیه(که رسما معرفی نشدند) که بسیار پرجمعیت بوده است، افراد حاضر از مبتلا بودن متوفی مطلع نشده اند و خاکسپاری نیز به روش بهداشتی انجام نگرفته است.

علی رغم ممنوعیت اجرای هرگونه مراسم از چند روز پیش، متاسفانه خبرهایی از برخی مراسم خاکسپاری به گوش می رسد.

5-ایرنا دو روز پیش به نقل از فرماندار الشتر تعداد فوتی ها را 8 نفر اعلام کرده بود! در صورتی که در این لحظه من بشخصه بالای 20 نفر از این عزیزان را می شناسم!!

دلتان برای شهری که به فرهنگ، هنر و ادبیات می سوزد اگر بگویم تعداد زیادی از فوتی ها فرهنگیان هستند.

در حالی که منابع رسمی آمار درستی از مبتلایان را ارائه نمی کنند، منابع آگاه بیمارستانی آمار ابتلای مردم الشتر را در حدود جمع مبتلایان دو استان جنوب شرقی، بوشهر، کهکیلویه و چهارمحال می دانند!

برخی منابع تعداد مبتلایان را بالاتر از 200 نفر می دانند!

این آمار فارغ از افرادی است که سرپایی معاینه و علی رغم داشتن علائم کرونا به دلیل وخیم نبودن شرایط مرخص و به قرنطینه خانگی فرستاده می شوند. در ضمن امکانات قرنطینه خانگی به آنها داده نمی شود و همچنین توسط تیم بهداشتی پایش نمی شوند که ممکن است عامل انتقال شوند.

6-نایاب بودن اقلام بهداشتی معضل دیگری است که مردم با آن دست به گریبان هستند. در الشتر اثری از ماسک، دستکش و الکل یافت نمی شود. در چند نوبت که این اقلام بصورت محدود توزیع شده، صف های طولانی ایجاد شده است که خود خطری برای گسترش ویروس می باشد. در ضمن اکثر مردم از این توزیع بی بهره بوده اند.

7-کمبود اقلام بهداشتی مختص مردم نیست. کادر درمان که با فداکاری فراوان جان بر کف دست گذاشته اند و به بیماران خدمت می کنند با کمبود کیت های بهداشتی که شامل ماسک N95، دستکش، عینک و لباس فضایی می باشد، روبرو هستند. کمبود تخت ICU و ونتیلاتور در بیمارستانها و کمبود نیروهای متخصص بخصوص در بخش عفونی و ریوی از دیگر مشکلات حوزه درمان می باشند.

یکی از پرستاران اورژانس بیمارستان الشتر بدلیل نبود تجهیزات مناسب مبتلا و در بیمارستان عشایر خرم آباد بستری شده است.

8-با وجود چنین بحرانی، تمام ادارات و سازمانها در این شهر همچنان تعطیل نشده اند که نگرانی های زیادی را در خانواده های کارمندان ایجاد کرده است.

9-اشتباهات به ظاهر کوچک فجایع بزرگ را به همراه دارند!

برگزاری انتخابات در شرایطی که جان میلیونها ایرانی در خطر قرار داشت، اختصاص ارقام کلان بودجه به نهادهایی که اصولا در رشد و رفاه کشور هیچ تاثیری ندارند و غافل ماندن از حوزه های عمومی از جمله درمان و... دستاوردی بهتر از این نمی توانست داشته باشد و در آخر در نتیجه پنهانکاری حکومت و سکوت رسانه ها فاجعه ای در انتظار خواهد ماند!!

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از وب سایت هادی لطفی پیربستی ، تاریخ انتشار 25    اسفند    98، کد خبر:   90747، www.mashhadoreza.blogsky.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
تا وقی فرهنگ رعایت کردن کرونا در بین مردم شهر ها و رستاها جا نمیفته وضع به همین منوال میمونه و حتی بدتر هم میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین