پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه جهان در حال حاضر با آتش تروریسم روبروست گفت: سوریه وعراق در صف واحد مقابله با تروریسمی که کل جهان را تهدید می کند قرار دارند.

شعار سال: به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، جعفری روز پنجشنبه در دیدار با ولید معلم همتای سوری خود با بررسی راههای تقویت روابط و جنگ با تروریسم خواستار تحکیم روابط با سوریه ودیگر کشورهای عرب شد .

وی تاکید کرد بهترین پاسخ به چالش های تروریستی وحدت این کشورها برای غلبه بر تروریسمی است که به کل منطقه چشم دارد.

جعفری پیروزی عراق را پیروزی همه کشورهای خسارت دیده از تروریسم دانست و گفت: برای ما اهمیت دارد چه در سوریه می گذرد و ما خواستار تقویت این کشور در رسیدن به ثبات وغلبه بر تروریسم هستیم.

جعفری ضمن تاکید بر مخالفت عراق با حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور گفت: ما خواستار تحکیم روابط با ترکیه به عنوان همسایه خود هستیم ومی خواهیم این رابطه عامل تبادل منافع ودوری کردن از هرگونه تحریک واخلال در حاکمیت ملی عراق باشد.

جعفری در پاسخ به سوال همکاری عراق وسوریه گفت: هیچ چیز مانع همکاری دو دولت تا جایی که لازم باشد نیست.

ولید معلم نیز به نوبه خود گفت: در این دیدار اوضاع سوریه و تداوم مبارزه مردم سوریه علیه تروریسم به اشکال مختلف بررسی وبه نتیجه مشترکی رسیدیم که ما وعراق در یک سنگر واحد قرار داریم واز مردمان خود در مقابله با تروریسم تکفیری دفاع می کنیم .

معلم ضمن اظهار امیدواری از تقویت همکاری با عراق گفت: رهبران دو کشور مصمم به تعمیق روابط وهمکاری در زمینه های مختلف هستند که این امر طبیعتا ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه سوریه با تقدیر از پیروزی های اخیر نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی گفت: ارتش عراق پیروزی آزاد سازی فلوجه را به کمک الحشد الشعبی وعشایر محقق ساخت واکنون درصدد آزاد سازی موصل است که این امر برای مردم سوریه پیروزی به حساب می آید.

سوریه از سال 2011 وعراق از 2014 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از این کشورها توسط گروه تروریستی داعش است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1395، کد مطلب: 82203903 (5522589):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین