پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
علی امام در برنامه ای رادیویی در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران گفت: برای متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است اما متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم چون کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت ها عددهای کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می دهد. آنجا حداقل 400 میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می رسد و مردم بهره مند شوند.

شعار سال:علی امام در برنامه‌ای رادیویی در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران گفت: برای متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است، اما متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم، چون کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت‌ها عدد‌های کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می‌دهد. آنجا حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می‌رسد و مردم بهره‌مند شوند.

وی درباره مترو پردیس گفت: متولی متروی پردیس شرکت عمرانی شهر جدید پردیس است و قرار بود تا پایان سال ۹۸ کلنگ زنی اش زده شود که این کار انجام نشده و زمان خواهد برد.

وی ادامه داد: اجرای متروی اسلامشهر در سال ۹۸ آغاز شد و در حال حفاری است و نهایتا به انتهای خط ۳ مترو تهران در ایستگاه آزادگان وصل خواهد شد. مجری آن شهرداری اسلامشهر است و حداکثر ظرف چهار سال آینده اگر مشکلی پیدا نکنند بتوانند متروی اسلامشهر را به بهره برداری برسانند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه خط ۶ و ۷ متروی تهران را در دست تکمیل داریم، در خصوص این دو خط گفت: خط ۶ و ۷ هردو از جنوب شرق تهران شروع می‌شوند. خط ۶ از دولت آباد در منطقه ۲۲ شروع می‌شود و با طی ۳۲ کیلومتر مسیر و نهایتا ۲۷ ایستگاه به حدود منطقه سولقان در شمال منطقه ۵ می‌رسد. خط ۷ نیز ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است و از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج شروع می‌شود و نهایتا تا میدان کتاب در سعادت آباد گسترش خواهد یافت.

وی افزود: در دوسال گذشته بخش‌هایی از این دو تا خط افتتاح شده است. ۲۲ کیلومتر از خط ۷ با یازده ایستگاه افتتاح شده از ایستگاه بسیج تا میدان صنعت در دست بهره برداری است، ولی همه ایستگاه هایش بهره برداری نشده و دارد راه اندازی می‌شود. حداقل چهار ایستگاه دیگر را در سال ۹۹ وارد مدار بهره برداری خواهیم کرد. ایستگاه‌های شهید محلاتی و قیام و بوستان گفتگو و برج میلاد هستند.

وی ادامه داد: در خط ۶، ده کیلومتر جنوبی اش در سال ۹۸ افتتاح شد حدفاصل میدان امام حسین تا دولت آباد با پنج ایستگاه تا به حال بهره برداری شده است و این قسمت جنوبی این خط به سمت شمال توسعه پیدا خواهد کرد و محدوده بین ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری با شش ایستگاه وارد مدار بهره برداری می‌شود. ایستگاه تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که در منطقه ۲ و ۵ است. همچنین در خط ۳ مترو ایستگاه میدان اقدسیه افتتاح نشده و در برنامه شش ماه اول امسال است تا راه اندازی شود.

امام با اشار به اقدامات شرکت مترو بعد از شیوع کرونا گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا با توجه به توصیه‌هایی که از طرف مراج عرسمی به مردم شد تا در محل‌هایی که احتمال آسیب دیدگی هست کمتر حضور داشته باشند از جمله حمل و نقل عمومی، استفاده کنندگان از مترو هم بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ما پیش از شیوع کرونا قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر در روز داشتیم، ولی الان خیلی کمترشده است. در حقیقت همکاران ما از همان زمان که در شرکت بهره برداری مترو بحث کرونا مطرح بود چند بار در روز به طور کامل واگن‌های مترو را ضدعفونی می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات بر گرفته پایگاه خبری با اقتصاد، تاریخ ۳ فروردین ۱۳۹۹، کد خبر:۸۳۷۴۴.www.baeghtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین