پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۶۷۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم درباره انحلال تعدادی از مراکز آموزش عالی غیردولتی، اظهار داشت: تعدادی از دانشگاه‌های غیردولتی به علت مشکلات اقتصادی، ظرفیت شان را به صفر رساندند و در ۶ ماه گذشته حدود هفت تا هشت موسسه تقاضای انحلال به وزارت علوم دادند.
شعار سال: مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم درباره انحلال تعدادی از مراکز آموزش عالی غیردولتی، اظهار داشت: تعدادی از دانشگاه‌های غیردولتی به علت مشکلات اقتصادی، ظرفیت شان را به صفر رساندند و در ۶ ماه گذشته حدود هفت تا هشت موسسه تقاضای انحلال به وزارت علوم دادند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم گفت: ۲۰ دانشگاه و موسسه غیردولتی درخواست تجمیع و حدود ۸ موسسه دیگر هم ظرفیت پذیرش خود را به دلیل مشکلات اقتصادی به صفر رسانده اند.

فرزانه شمیرانی روز شنبه در گفتگو با ایرنا درباره وضعیت ادغام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی اظهار داشت: ادغام دانشگاه‌های غیردولتی در حال حاضر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و جلسات برگزار نمی‌شود.

وی تنها مشکل ادغام دانشگاه‌های غیردولتی را مباحث حقوقی دانست و افزود: در صورتی که ویروس کرونا ریشه کن شود، از سال آینده تجمیع این مراکز را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم با ارائه آماری از درخواست دانشگاه‌های غیردولتی برای تجمیع، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۰ دانشگاه غیردولتی برای ادغام با سایر مراکز غیرانتفاعی درخواست داده اند.

شمیرانی درباره تجمیع دانشگاه‌های غیردولتی تهران تاکید کرد: این تجمیع در تهران اتفاق نمی‌افتد چرا که ظرفیت مراکز غیردولتی تهران همیشه تکمیل است و بیشترین آمار به مراکز غیردولتی استان‌ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در مسائل اقتصادی دچار مشکل شده است، گفت: سخت گیری‌های وزارت علوم در خصوص کیفیت دانشگاه‌های غیردولتی افزایش یافته است که با تجمیع، این کیفیت افزایش می‌یابد و مشکلات اقتصادی هم برطرف می‌شود.

به گفته شمیرانی، در صورتی که موسسه‌ای به هر دلیلی منحل شود، دانشجوی آن موسسات به مراکز نزدیک با کیفیت منتقل می‌شوند.

وی گفت: در تلاش هستیم تکلیف این ادغام‌ها تا مهرماه سال آینده مشخص شود، اما برخی از مراکز موانع قانونی دارند که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط دارد و این شورا باید در این زمینه به وزارت علوم کمک کنند.

این مقام مسوول وزارت علوم گفت: برای تجمیع این مراکز غیردولتی نیازمند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم؛ اما تعدادی از غیردولتی‌ها با مصوبات وزارت علوم تجمیع می‌شوند که این فرایند بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

اسفندماه سال گذشته بخشنامه ادغام دانشگاه‌ها و مراکز غیردولتی غیرانتفاعی از سوی معاونت آموزشی این وزارتخانه به غیرانتفاعی‌ها ابلاغ شده است. در حال حاضر حدود ۳۲۰ دانشگاه و موسسه غیردولتی غیرانتفاعی در کشور فعال است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1399، کدخبر: 910636 ، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین