پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: جهش تولید باید پرشی باشد به سمت اقتصادی که بتوان با همتایان خارجی رقابت کرد.
شعار سال: دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: جهش تولید باید پرشی باشد به سمت اقتصادی که بتوان با همتایان خارجی رقابت کرد.

مجتبی اسلامی دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ، در خصوص شعار سال ۹۹ "جهش تولید" اظهار کرد: در ۶۰ سال گذشته هیچ زمانی وضعیت نفتی ایران مانند شرایط کنونی دچار مشکلات نبوده است.

او گفت: جزو کشور‌های نفت‌خیز هستیم، اما اقتصادمان بیشتر اقتصاد توزیع‌کننده است یعنی به عبارتی دولت بیشتر از مولد بودن، توزیع‌کننده است.

دبیر انجمن تجهیزات نفتی کشور ادامه داد: به دلیل این که درآمد نفتی در بودجه به شکل‌های مختلف توزیع نشده است با اقتصاد کشور‌های دیگر تفاوت‌هایی داریم. اقتصاد کشور‌های دیگری که از این رانت برخوردار نیستند بر پایه مالیات و ارزش افزوده است.

اسلامی افزود: حالا که درآمد نفتی نداریم باید شروع به افزایش جهش اقتصادی کنیم. پروتکل‌های ساختار کشور‌های دیگر عمدتاً بر اساس مالیات و ارزش افزوده است که در آن دولت و نهاد‌های عمومی و خصوصی به عنوان شریک تجاری در تأمین مخارج هستند و مانند یک شریک با یکدیگر در ارتباط هستند.

او درباره جهش تولید گفت: این جهش به معنای پرش است که از روی پس زمینه و رفتار تعاملی باید عبور کند که این کار بر عهده دولت است و بخش تولید باید به سمت مزیت پایدار خود و مزیت تولیدی بپردازد و تنوع محصول ایجاد کند و در نهایت کالا را با قیمت پایین عرضه کند تا با همتایان خارجی بتواند رقابت کند و کالا را بفروشد.

دبیر انجمن تجهیزات نفتی کشور گفت: سیاست عمومی کشور باید اولویت اقتصادی کشور باشد؛ البته بحث امنیتی هم مطرح است، اما در کنار آن باید اقتصاد پررنگ شود. با توجه به اینکه هم اکنون درآمد نفتی کشور کاهش پیدا کرده است و ۱۴ و نیم درصد از بودجه را برای توسعه اختصاص داده‌اند، اما این مبلغ ناچیز است و باید آن را افزایش داد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 5 فروردین 1399، کدخبر: 7289647 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین