پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
سال زراعی را در سال ۹۷ با پاییز بسیار خوبی آغاز کردیم، اما سیل بنیان‌افکن بهار سال ۹۸ را هیچ کس فراموش نمی‌کند به طوری که استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان درگیر سیل بودند و خیلی از استان‌های ما دچار آب گرفتگی شدند.
 شعارسال: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات سال زراعی ۹۸ از رشد ۷ درصدی در بخش کشاورزی در همین سال خبر داد.
 
 
*** مشکلات سال زراعی ۹۸

عباس کشاورز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره سال زراعی، اظهار داشت:
 
سال زراعی را در سال ۹۷ با پاییز بسیار خوبی آغاز کردیم، اما سیل بنیان‌افکن بهار سال ۹۸ را هیچ کس فراموش نمی‌کند به طوری که استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان درگیر سیل بودند و خیلی از استان‌های ما دچار آب گرفتگی شدند.
 
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، افزود:
 
مشکل دیگری که در سال ۹۸ داشتیم حمله ملخ‌های صحرایی بعد از ۶۷ سال به کشور بود که این ملخ‌ها از قاره آفریقا حرکت می‌کند و مدتی در کشور ما اقامت دارد و بعد به پاکستان می‌رود.
 
با تلاش همکاران از این حمله که در دنیا قحطی به بار می‌آورد سربلند بیرون آمدیم و حتی به یک هکتار زمین کشاورزی نیز خسارت وارد نشد و در واقع سال ۹۸ با بیش از ۷۵۰ هزار هکتار بدون پیش‌بینی و بدون هیچگونه آمادگی مبارزه کردیم و در صحنه بودیم.
 
وی افزود: مساله سوم در سال ۹۸، بحث تغییرات نرخ ارز و آثار آن بر کشاورزی بود که برای تولید داخلی و چه در بحث صادرات از اواسط سال ۹۷ آغاز شد، اما در بخش کشاورزی با تدابیری که اندیشیدیم این را به نفع تولید و به نفع صادرات و به نفع بنیه بخش کشاورزی به کار گرفتیم.
 
*** رشد ۷ درصدی در بخش کشاورزی
 
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال ۹۸، بیان داشت:
 
مجموعه اقدامات انجام‌شده باعث شد، بخش کشاورزی رشد ۷ درصدی را تجربه کند که این برای کشور افتخار بزرگی است.
 
کشاورز افزود: برای سال ۹۹ تدارک همه نهاده‌ها اعم از بذر، کود، آفت‌کش و مکمل‌های دامی و طیور، واکسن و سرم و فضای کاری مناسب را دیده‌ایم.
 
وی افزود: با کشاورزان رابطه بسیار نزدیکی داریم و برنامه کشت گندم ۶ درصد بیش از سال ۹۸ انجام و در کشت جو نیز ۱۶ درصد بیش از سال ۹۸ تدارک دیده شده است و در کشت کلزا نیز ۱۴ درصد بیش از سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
*** خودکفایی غذایی کشور در سال ۹۸ به ۸۱ درصد رسید
 
سرپرست وزارت جهادکشاورزی، ادامه داد:
 
در این خصوص به طور مرتب با استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه مشترک داریم و آن را رصد می‌کنیم و بنده تقریبا هر دو روز یکبار از استان‌ها در این خصوص سوال و مشکل تولید و آفت‌ها را بررسی می‌کنم.
 
کشاورز ادامه داد: چند فناوری جدید به بخش کشاورزی آوردیم که این فناوری‌ها انشاءالله آثار بسیار خوبی را نیز هم در مصرف و هم در افزایش تولید به ارمغان آورده است.
 
وی پیرامون خودکفایی غذایی، بیان داشت:
 
خودکفایی ما در بحث غذایی در سال ۹۸ و سال‌های قبل از آن در دولت تدبیر و امید، ۵۵ درصد بود یعنی ۴۵ درصد باید وارد می‌کردیم، اما آن را به بالای ۸۰ درصد رساندیم که عدد بسیار بزرگی است.
 
 سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پایان، اظهار داشت:
 
پیش‌بینی ما آن است که سال ۹۹ این عدد به ۸۳ درصد برسد درحالی که بسیاری از کشور‌ها آرزویشان رسیدن به ۸۵ درصد است، اما ما به این عدد نزدیک شده‌ایم و این در سایه تلاش کشاورزان بوده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  صنایع  ،تاریخ انتشار:4  فروردین    1399،کدخبر:  165330 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین