پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
ویتنام که سومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان است، در واکنش به شیوع ویروس کرونا هنوز ممنوعیت قراردادهای صادرات جدید برنج را لغو نکرده است.

شعار سال:ویتنام که سومین صادرکننده بزرگ برنج در جهان است، در واکنش به شیوع ویروس کرونا هنوز ممنوعیت قراردادهای صادرات جدید برنج را لغو نکرده است.

دولت ویتنام هفته گذشته اعلام کرد امضای قراردادهای جدید را حداقل تا ۲۸ مارس متوقف خواهد کرد و به بررسی میزان ذخایر داخلی کافی برای پشت سر گذاشتن اپیدمی ویروس کرونا خواهد پرداخت.

یک بازرگان در شهر هوشی مین به رویترز گفت: ما هنوز نتوانسته ایم قراردادهای جدید را امضا کنیم و فعالیتهای بازرگانی ما از هفته گذشته متوقف شده است.

بازرگانان ویتنامی اظهار کرده اند که انتظار دارند دولت هفته جاری تصمیم نهایی درباره ازسرگیری صادرات برنج را اتخاذ کند و ممکن است سقفی برای صادرات تعیین کند.

یکی از این بازرگانان گفت: ما شنیده ایم دولت قصد دارد تا پایان سال برای صادرات سقف تعیین کند و وزارت بازرگانی به دولت توصیه کرده است در آوریل و مه ۸۰۰ هزار تن برنج صادر شود.

ویتنام که تاکنون هیچ مرگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا نداشته و ۱۹۴ مورد ابتلا داشته است، روز جمعه اعلام کرد امسال ۲۷۰ هزار تن برنج به منظور تضمین امنیت غذایی ذخیره خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بررسی گروه کاری متشکل از وزیران بازرگان، دارایی و کشاورزی ویتنام نشان داده که این کشور علاوه بر میزان اختصاص یافته برای مصرف و ذخیره سازی داخلی، ۶.۵ تا ۶.۷ میلیون تن برنج برای صادرات در سال ۲۰۲۰ دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:11فروردین1399،کد خبر: 99011105322،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین