پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل، سلطان فولاد ایران، مدیر عامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان اهواز و مالک برج‌های لوکس روما رزیدنس و فلورا کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور است.

شعار سال :رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل، سلطان فولاد ایران، مدیر عامل کارخانه فولاد گیلان و فولاد کاویان اهواز و مالک برج‌های لوکس روما رزیدنس و فلورا کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور است.

از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های وی می‌توان به ایجاد کارخانه‌ای کوچک به عنوان ویترین فعالیت‌ها برای اخذ تسهیلات نجومی و همچنین پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی برای همراهی در ارائه تسهیلات اشاره کرد. وی بخش عمده تسهیلات بانکی را صرف برج سازی در داخل و خارج کشور کرد که از جمله آن برج‌های فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است. آقای دانیال زاده با همکاری شماری از پزشکان و مهندسان تجهیزات پزشکی، ۲ شرکت به نام طب و توسعه تپش و توسعه طب قلب تاسیس کرده و در زمینه صنعت سلامت کشور که از صنایع پر سود ایران عصر ۱۴۰۰ به شمار می‌رود، فعالیت دارد.

این بدهکار بانکی در دهه هفتاد بیشتر تمرکز خود را بر شعبه فردوسی بانک ملی گذاشت. اخذ وام و ال سی‌های کلان به اسم کارخانه نورد سمنان که در اغلب موارد با تخلف در اسناد و محل مصرف همراه بود، رشد سریع مالی او را رقم زد.

حمایت مالی از برخی مدیران بانکی و سرویس گرفتن در تسهیلات بانکی شگرد وی بوده است. شگردی که تنها معوقات او به بانک ملی را از سقف ۳۰۰۰ میلیارد تومان گذرانده است! او با این ترفند منابع لازم برای خرید فولاد کاویان و مجتمع فولاد گیلان بدست آورد و علاوه بر آن املاک و برج‌های عظیمی در داخل و خارج بهم زد. دانیال زاده بخش عمده این تسهیلات بانکی را صرف برج سازی در داخل و خارج کشور کرده که از جمله آن برج‌های فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است!
رسول دانیال‌زاده ابتدا اواخر سال ۱۳۹۵ دستگیر شد. اتهام او بدهی بانکی بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و نامش در ابتدا "ر. د. " اعلام شد. یک ماه پس از بازداشتش، اما محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضاییه با این استدلال که دلیل ندارد "اسم و چهره فرد سارق" از مردم پنهان باشد، نام او را رسول دانیال‌زاده اعلام کرد.

تعداد بازدید : 88

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تجارت آنلاین،تاریخ انتشار:23آبان1398،کد خبر: 87589،tejaratonline.ir

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:16فروردین1399،کد خبر: 795777،snn.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین