پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: نقطه مثبت، خوش‌بینی به افول کرونا در یکی _دو ماه آینده است و در این صورت شرکت‌های فولادساز، می‌توانند با افزایش تولید، افت فروش ۳ ماهه اول سال را در ماه‌های بعد جبران کنند. با شیوع کرونا، بازار‌های جهانی شیب نزولی به خود گرفتند و قیمت محصولات فلزی کاهش قابل ملاحظه‌ای یافت. ضمن اینکه روند صادرات هم مختل شده است. با این شرایط نگرانی‌هایی بابت افت سودآوری شرکت‌های فولادی وجود دارد.

شعار سال: با شیوع کرونا، بازار‌های جهانی شیب نزولی به خود گرفتند و قیمت محصولات فلزی کاهش قابل ملاحظه‌ای یافت. ضمن اینکه روند صادرات هم مختل شده است. با این شرایط نگرانی‌هایی بابت افت سودآوری شرکت‌های فولادی وجود دارد.

بهادر احرامیان عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد در این خصوص بیان کرد: کرونا تمامی بازار‌های کالایی و بورس‌های جهانی را تحت تاثیر قرار داده و قطعا سودآوری شرکت‌های فولادی کشور ما هم تحت تاثیر شیوع کرونا، قرار خواهد گرفت. کاهش سودآوری و EPS شرکت‌ها قطعیت دارد؛ اما میزان آن بستگی به روند کرونا خواهد داشت.

این کارشناس صنعت فولاد در پاسخ به این سوال که "آیا افزایش نرخ ارز، می‌تواند تاثیر منفی کاهش قیمت‌های جهانی را خنثی کند؟ " گفت: اگرچه افزایش نرخ ارز، بخشی از افت قیمت جهانی محصولات فولادی را پوشش خواهد داد؛ ولی فراموش نکنید که قیمت محصولات کاهش خواهد یافت؛ با نزدیکی به ماه مبارک رمضان، تقاضای محصولات فولادی هم کاهش خواهد داشت و به هر حال این شرایط، اثرگذار خواهد بود. اما نقطه مثبت، خوشبینی به افول کرونا در یکی_دو ماه آینده است. در این صورت شرکت‌های فولادساز، می‌توانند با افزایش تولید، افت فروش ۳ ماهه اول سال را در ماه‌های بعد جبران کنند و در چنین وضعیتی، دغدغه کمتری بابت کاهش سودآوری شرکت‌ها وجود خواهد داشت. ولی طولانی شدن دوره درگیری با کرونا، نگران کننده است.

وی در رابطه با وضعیت فروش داخلی اظهار کرد: نمی‌توان گفت فقط شرکت‌های فولادی که به صادرات وابسته هستند، از کرونا آسیب دیده اند. تقاضای داخلی هم به دلیل تعطیلی ساخت و ساز در کشور، افت داشته و در واقع هم تقاضای داخلی و هم تقاضای صادراتی در حال حاضر با رکود مواجه است. البته صادرات محصولات فولادی به طور کامل قطع نشده؛ اما کاهش داشته است. امیدواریم با کنترل هر چه سریع‌تر این ویروس، شرایط به حالت عادی بازگردد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری معادن و فلزات خاورمیانه، تاریخ انتشار 17 فروردین    99، کد خبر:   94962، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین